شهری

نوسازی ۲۰۰۰ مخزن زباله در مشهد

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد از نوسازی بیش از دوهزار مخزن زباله گیری ۱۱۰۰ لیتری گالوانیزه در سطح کلانشهر مشهد، از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

به گزارش صدای مشهد، سید محسن رهنمایی با اعلام این خبر، اظهار کرد: با توجه به جمعیت بیش از ۳ و نیم میلیون نفری شهر مشهد و حضور سالیانه بیش از ۳۰ میلیون زائر بارگاه منور رضوی در این کلانشهر، جمع آوری مداوم و مطلوب زباله های شهری، همواره یکی از اصلی ترین ماموریت های مدیریت شهری است تا خدمت رسانی مطلوب و شایسته ای به زائران و مجاوران حریم مطهر رضوی صورت گیرد.

وی افزود: با توجه به حجم بالای زباله تولیدی در مشهد، براساس برنامه ریزی های صورت گرفته، در حال حاضر بیش از ۴۷۰۰ مخزن ۱۱۰۰ لیتری گالوانیزه زباله در نقاط مختلف شهر مشهد جانمایی شده و از ابتدای سال جاری تا کنون بیش ۲۰۰۰ عدد از این مخازن در معابر و مناطق ۱۳گانه، نوسازی شده است.

رهنمایی ادامه داد: این نوسازی ها شامل تعویض مخازن فرسوده ، رنگ آمیزی، تعویض چرخ ها و… است و اجرای این طرح در راستای بهینه سازی جمع آوری مکانیزه زباله در سطح شهر مشهد، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی بیان کرد: با توجه به تعداد زیاد این مخازن، ضدعفونی و شستشوی مداوم آنها نیز از اهمیت بالایی برخوردار است؛ فعالیتی که در گذشته با انجام عملیات آهک پاشی صورت می گرفت، اما طی سالهای اخیر به منظور کاهش اثرات سوء زیست محیطی این فرآیند، عملیات آهک پاشی به طور کامل حذف شد و ماده ای سازگار با محیط زیست به نام جرمی ساید اچ جایگزین آهک شد.

رهنمایی تصریح کرد: غیرسمی و غیر سرطان زا بودن، نداشتن بو، قدرت ضدعفونی بالا و بدون اثر خورندگی، تاثیرگذاری مطلوب بر عوامل بیماری زای میکروبی، قارچی و ویروسی و قدرت اثر بخشی بالا در محیط های آلوده تنها بخشی از ویژگی های این ماده سازگار با محیط زیست است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر علاوه بر ضد عفونی روزانه، این مخازن در هر هفته دو الی سه نوبت توسط دستگاه مخزن شوی مکانیزه به طور کامل نیز شستشو می‌شوند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید