اسلایدراقتصادی

تجهیز صنایع به تکنولوژی‌های روز دنیا از الزامات ورود به صنعت نسل چهار است

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی گفت: رویداد ملی ورود به صنعت نسل چهارم با عناوین «استارتاپ دمو» و «رویداد استارتاپی ایده شو» با محوریت بررسی کاربرد هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در صنعت، کاربرد اینترنت اشیا در این بخش، نقش کلان داده و تحلیل داده، رایانش ابری و رباتیک در صنعت، بلاکچین و... در محل اتاق بازرگانی مشهد برگزار شد.

به گزارش صدای مشهد ؛ « جعفر فرشچی طوسی » در سخنرانی خود در این همایش با اشاره به الزامات مورد نیاز صنایع استان برای ورود به نسل چهار صنعت، افزود : انقلاب‌های صنعتی دنیا از ۱۹۶۰ آغاز و تاکنون ادامه پیدا کرده است؛ اما متاسفانه هیچ‌کدام از انقلاب‌های صنعتی، آن‌طور که باید در ایران محقق نشده است. این در حالی است که کشورهای آسیایی مانند ژاپن، از انقلاب‌های صنعتی دنیا در راستای توسعه و رشد صنعت خود بهره‌ برده‌اند.

فرشچی با بیان اینکه برخی از صنایع به نسل چهارم صنعت ورود پیدا کردند؛ اما به مشکلات متعددی دچار شدند، بیان کرد: رشد و توسعه صنعتی مستلزم توجه به پیش نیازهای این حوزه از سوی ارگان‌ها و دستگاه‌ها و بخش‌های مرتبط با این امر است. حوزه تولید باید به صورت عملی به سوی صنعتی شدن هر چه بیشتر گام بردارد.

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرکهای صنعتی استان خراسان رضوی با تأکید بر اینکه صنایع ایران در حوزه صنعت نسل چهار، ناگزیر به رقابت با صنایع روز جهان هستند، عنوان کرد: در شرایطی که برخی از صنایع کشورمان از تکنولوژی‌های قدیمی و منسوخ شده در دنیا استفاده می‌کنند، امکان رقابت در این عرصه را با صنایع پیشرفته نخواهند داشت. با این میزان به‌کارگیری تجهیزات و تکنولوژی روز دنیا در صنایع ایرانی، امکان ورود به نسل چهارم صنعت نیست. در واقع، یکی از مهم‌ترین الزامات ورود به صنعت نسل چهار، تجهیز صنایع به تکنولوژی‌های روز است.

فرشچی با اشاره به طرح‌های ارسال شده به دبیرخانه این رویداد اظهار کرد: در پیش رویداد ورود به صنعت نسل چهار، ۳۵ واحد دانش‌بنیان، ۸۰ محصول را به دبیرخانه این رویداد ارسال کردند و در رویداد فعلی، ۱۰ طرح برای سرمایه‌گذاری منتخب خواهند شد.

وی با اعلام ضرورت حمایت از واحدهای تولیدی که به نسل چهار صنعت ورود پیدا کرده‌اند، گفت: این حمایت‌ها باید شامل آسان‌سازی حضور واحد صنعتی در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی، تسهیل ورود تکنولوژی روز دنیا و آموزش‌های لازم، ارائه تسهیلات و ایجاد فرصت برای صنایع خرد (کوچک)، حمایت از پایان‌نامه‌های ارشد و دکتری و… باشد. ما نیز در شرکت شهرک‌های صنعتی به دنبال حمایت از چنین صنایعی هستیم.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی ، بخش انتهایی سخنانش را به حفظ پل ارتباطی میان دانشگاه و صنعت اختصاص داد و تأکید کرد: خروجی پایان‌نامه‌های دانشگاهی به بخش صنعت کمک شایانی خواهد کرد و ضروری است این ارتباط هر چه بیشتر بسط یابد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید