اسلایدراقتصادی

گفتگو با مخترع مشهدی NBS؛ پودرغذایی تقویت‌کننده سیستم‌های بدن با فرآوری غلات  

در فهرست دانشمندان سازمان های علمی و دانشگاه های تحقیقاتی برتر جهان، همیشه نام چند محقق ایرانی به چشم می خورد در دو سه سال گذشته هم نیز نخبگان ایرانی دست به اقدامات جالب توجهی زدند.

به گزارش صدای مشهد، دکتر عارف خلخالی یکی از محققان شناخته شده کشور است که با همراهی تیم خبره اش پودر غذایی تقویت‌کننده سیستم‌های بدن با فرآوری غلات را به جامعه پزشکی معرفی کردند که نتایج مطالعات کارآزمایی‌های بالینی آن نشان می‌دهد در درمان بیماران مبتلا به ویروس های ریوی و تنفسی مؤثر بوده است. همچنین این تیم با ایجاد شعبه نمایندگی در ترکیه، در حال صادرات این محصول دانش بنیان به اروپا هستند.

مقالات این پژوهشگر ایرانی که بر اساس اختراع “پودر غذایی تقویت‌کننده سیستم‌های بدن با فرآوری غلات” به شماره ثبت اختراع ۹۹۱۷۲، در داخل کشور و انجام کارآزمایی‌های بالینی در بیمارستان‌های سینای همدان و امام خمینی تهران تدوین شده‌اند، مورد توجه مجله‌های معتبر علمی خارجی قرار گرفت و بیش از ۶۰ ایمیل از کنفرانس های مهم و علمی دنیا به دست این تیم رسیده است.

دکتر عارف خلخالی، مخترع پودر غذایی تقویت کننده سیستم های بدن با فرآوری غلات NBS در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: مقاله چاپ شده در ژورنال میکروبیال پاتوژنز را SDGsسازمان ملل به عنوان آیتمی در برابر چالشهای جهانی سلامتی وبهداشت در جهان شناخته است.

این دانشمند نخبه کشورمان اضافه کرد: در این مقاله که بر اساس کارآزمایی بالینی انجام شده توسط تیم پزشکی بیمارستان “سینا”ی همدان تدوین شده، بر نتایج مثبت مصرف این پودر غذایی بر کاهش التهابات دستگاه‌های تنفسی بیماران کرونایی و نیز کاهش آنزیم‌های کبدی و قلبی تاکید شده و افزایش دو و نیم برابری تعداد لنفوسیت‌ها را در بدن بیماران کرونایی مصرف‌کننده نسبت به نمونه شاهد به اثبات رسانده است.

خلخالی یادآور شد: همچنین در کارآزمایی بالینی دیگری که در بیمارستان امام خمینی تهران در مورد اثرگذاری سپر زیستی تغذیه‌ای NUTRITION Bio Shield (NBS) بر بیماران شدید کرونایی و درگیر عفونت ریوی انجام شد، نتایج قابل توجهی به دست آمد که از جمله آن می‌توان به کاهش چشمگیر التهابات بیماران کرونایی با درگیری ۷۰ تا ۹۰ درصد ریه اشاره کرد.

به گفته مجری طرح، کاهش ۵۰ درصدی مرگ و میر بیماران مصرف کننده این پودر غذایی نسبت به نمونه شاهد از دیگر دستاوردهای این پروژه تحقیقاتی به شمار می‌رود.

مقاله مربوط به نتایج این کارآزمایی بالینی نیز در مجله ISI میکروبیال پاتوژنزیز (Microbial Pathogenesis) دارای رتبه Q2 و ضریب تاثیر ۴ که توسط انتشارات ELSEVIER چاپ شده است.

خلخالی تاکید کرد: در مورد اثرگذاری اختراع «پودر غذایی تقویت‌کننده سیستم‌های بدن با فرآوری غلات (NBS) بر درمان سایر بیماری‌ها، حدود ۱۰ مقاله دیگر در مجلات معتبر بین‌المللی چاپ و منتشر شده است.

 گفتنی است دستاوردهای تحقیقات و فعالیت های دانشمندان ایرانی به طور محسوسی کیفیت زندگی انسان ها در سراسر جهان را ارتقا داده و موفق به دریافت جوایز معتبری شدند که دکتر عارف خلخالی و تیم حرفه ای اش که به عضویت افتخاری ASN ،جامعه تغذیه آمریکا پذیرفته شده اند، یکی از آنان می باشند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید