شهری

نقش مشهد در توسعه گردشگری انکار ناپذیر است

استاد دانشگاه فردوسی مشهد گفت: نقش مشهد در توسعه گردشگری انکار ناپذیر است و توسعه صنعت گردشگری نیازمند تعامل و همکاری است و شورا باید در این خصوص دخالت داشته باشد و مسائل را حل کند.

به گزارش صدای مشهد، محمدرحیم رهنما بیان کرد: انتخابات نیازمند مشارکت مردم است و هر کس باید تلاش کند که انتخابات پرشوری برگزار شود.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه انتخابات آزاد و منصفانه موجب ایجاد انگیزه می شود؛ افزود: نقش احزاب و گروههایی که در انتخابات شرکت می کنند بسیار مهم است، آنها باید برنامه ها و اهداف خود را که در این چهار سال می خواهند داشته باشند برای مردم تبیین نمایند و در صورت آوردن رای آنها را اجرا کنند.

وی اظهار داشت: این افراد در سطح محلی باید مردم را قانع کنند که چه اقدامی در مدتی که بر مسند قدرت هستند، انجام خواهند داد این موجب می شود زمینه مشارکت مردم افزایش پیدا کند و تنها این نیست بلکه باید کاری کرد که مردم در اداره حقوق شهر نقش داشته باشند.

رهنما با اشاره به نقش مردم در اداره شهر گفت: شهروندان باید به طور دایم در اداره حقوق شهر نقش داشته باشند.

وی بیان کرد: شهرها نقش های مختلفی دارد، یک شهر نقش نظامی شهری دیگری اقتصادی و شهری گردشگری و … مشهد نقش گردشگری آن هم به واسطه مضجع شریف امام رضا (ع) دارد و نقش مشهد در توسعه گردشگری انکار ناپذیر است .

این استاد دانشگاه با بیان اینکه برنامه افرادی که می خواهند نامزد انتخابات شوند، باید با رویکرد گردشگری باشد؛ گفت: اقتصاد شهر مشهد و خدمات شهر وابسته به گردشگری است، بیش از ۶۰ درصد شاغلین در مشهد مستقیم و غیر مستقیم به گردشگری ارتباط دارد یعنی شهر را بدون عدم توجه به مسائل گردشگری نمی تواند مدیریت کرد لذا برنامه ریزان در کانون های مدیریت شهری در مود گردشگری باید ورود کنند.

وی تصریح کرد: نهادهای قدرتمندی چون آستان قدس رضوی، انجمن های صنفی وابسته به گردشگری، شهرداری، استانداری و وزارت میراث فرهنگی و مجموعه عظیمی در شهر مشهد وجود دارد که برخی مستقیما در گردشگری دخیل هستند و برخی غیر مستقیم.

رهنما با بیان اینکه گردشگری یکی از محورهای کانونی همه نهادهایی از جمله شهرداری، میراث فرهنگی و صنایع گردشگری و سایر دستگاهها است که در مشهد فعال هستند؛ گفت: گردشگری در جهان در حال تبدیل شدن به صنعت اول به عنوان صنعت ناپایدار است و در دو سال اخیر بیشترین صربه به این صنعت وارد شده است.

وی بیان کرد: پایدار کردن گردشگری کار بسیار سختی است یک دلیل آن مسائل بین المللی و گردشگران خارجی است که نیاز به سرمایه گذاری کلان دارد، زیر بناها باید قوی باشد و از طرفی باید یک سیستم کلانی باشد لذا باید زیرساخت ها تقویت و قوی تر شود.

استاد دانشگاه فردوسی مشهد اظهار داشت: تعامل بین شهرداری و میراث فرهنگی و سایر دستگاهها برای حل مشکلاتی که وجود دارد بسیار مهم است و اگر تعامل خوب باشد مشکلات حل می شود و سرمایه گذاری در این صنعت قابل مقایسه نیست و باید این چرخه ساخت و موانع برداشته شود و شورا و شهرداری می توانند در این خصوص تعهد پیدا کنند تمام ساخت و سازهای اطراف حرم در راستای گردشگری است.

وی با بیان اینکه توسعه این صنعت نیازمند تعامل و همکاری است و شورا باید دخالت داشته باشد و مسائل را حل کند؛ گفت: نقش شورای شهر به معنای عام اداره شهر است و ضعف قانون موجب شده که جایگاه شورای شهر و شهرداری ضعیف است و قانون باید تغییر کند و نقش شوراها را کلانتر بگیرد ولی در این شرایط چاره ای جز تعامل و همکاری نداریم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید