شهری

دفن بهداشتی نزدیک به ۷۰۰ تن پسماند پزشکی در مشهد

به طور متوسط ماهیانه نزدیک به ۷۰۰ تن پسماند پزشکی از بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها و مطب‌های پزشکی در سطح شهر، توسط سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد به شیوه بهداشتی دفن می‌شود.

به گزارش صدای مشهد، با توجه به ازدیاد این نوع پسماندها، ماه گذشته بهره برداری از دومین ترانشه مخصوص پسماند های بیمارستانی و عفونی با ظرفیت ۶۰ هزار متر مکعب در محل دفن در مجتمع صنعتی شماره ‌دو در کیلومتر ۳۵ جاده‌ی مشهد –میامی آغاز شده است.

این سازمان پسماندهای بی خطر سازی شده ۳۲ بیمارستان را جمع‌آوری و در ترانشه های پسماندهای پزشکی دفن می‌کند. جمع‌آوری و بی‌خطرسازی زباله‌های پزشکی در مطب‌ها و کلینیک‌ها نیز بر عهده دو شرکت بخش خصوصی طرف قرارداد دانشگاه علوم‌ پزشکی مشهد است که این شرکت‌ها پس از بی‌خطرسازی زباله‌های پزشکی، آنها را به محل ترانشه های یاد شده منتقل می‌کنند.

همچنین با توجه به شرایط موجود و در راستای پیشگیری از شیوع کووید۱۹، تحویل تجهیزات محافظت انفرادی از قبیل کفش ایمنی، ماسک، دستکش، لباس و کلاه یک بار مصرف و محلول ضد عفونی به رانندگان و کارگران حمل و جمع آوری پسماند بیمارستانی، شست و شو و ضدعفونی کلیه ی ماشین آلات حمل پسماند، اختصاص کارواش مجزا جهت خودروهای بیمارستانی پس از اتمام پست کاری و ضدعفونی ایستگاه های خدمات شهری در سه نوبت از جمله اقدامات این سازمان طی ماهه های اخیر بوده است.

گفتنی است اقدامات یاد شده در زمینه جمع آوری و دفن بهداشتی پسماندهای پزشکی با نظارت اداره کل محیط زیست انجام می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید