دسته بندی نشده

امکان اختلال در رصد خورشیدگرفتگی خراسان رضوی

رییس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: با توجه به پیش بینی ابرناکی و غبار صبحگاهی، امکان اختلال در رصد خورشیدگرفتگی در نقاط شمالی استان خراسان رضوی وجود دارد.

یحیی قاینی پور افزود: از آنجایی که خورشید گرفتگی در ساعات ابتدایی صبح روز پنجشنبه رخ خواهد داد و پدیده غالب در این ساعات از سمت جنوب به شمال استان افزایش حجم ابرناکی است به همین دلیل بهترین شرایط رصد خورشیدگرفتگی در جنوب استان خراسان رضوی رخ خواهد داد.

به گفته مسوول رصدخانه دانشگاه فردوسی مشهد کسوف پنجم دی‌ ماه امسال از ساعت ۶ و ۱۳ دقیقه تا ساعت هشت و ۲۹ دقیقه ادامه دارد لذا در ساعت ۶ و ۴۱ دقیقه (هنگام طلوع خوشید به افق مشهد) خورشید به صورت گرفته طلوع خواهد کرد.

وی ادامه داد: با توجه به این که میانگین دمای هوا در استان خراسان رضوی تا روزهای ابتدایی هفته آینده همراه با تداوم غلظت آلاینده‌های جوی بین دو تا سه درجه در نوسان است پیش بینی می‌شود رصد خورشید گرفتی روز پنجشنبه همرا با غبار نیز باشد.
رییس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: دمای هوا در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه هفته جاری به ترتیب ۱۷ و ۱۶ درجه پیش‌بینی شده است.
قاینی پور افزود: با توجه به گسترش جریانات پایدار جوی تا چند روز آینده، آسمان در بیشتر نقاط استان خراسان رضوی صاف تا کمی ابری پیش‌بینی شده است و بدین دلیل، انباشت آلاینده‌های جوی در مشهد و شهرهای بزرگ و صنعتی استان تا روزهای ابتدایی هفته آینده تداوم خواهد داشت.

وی ادامه داد: روز پنج‌شنبه هفته جاری وزش باد به نسبت شدید تا شدید همراه با گرد وخاک در نوار شرقی استان خراسان رضوی به ویژه در شهرستان سرخس رخ خواهد داد و در روزهای ابتدایی هفته آینده احتمال بارش باران در استان وجود دارد.
رییس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: با توجه به اینکه برج تاریخی رادمان به عنوان یکی از محل‌های رصد در شمال استان خراسان رضوی قرار دارد این خورشیدگرفتگی همراه با ابرناکی در آن مکان خواهد بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید