دسته بندی نشده

۴۰۰ مرکز درمانی در مشهد بیماران سندرم حاد تنفسی را پذیرش می‌کنند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر ۴۰۰ مرکز درمانی در این کلانشهر بیماران مبتلا به سندرم حاد تنفسی را در سطح یک پذیرش می‌کنند که این اقدام از ازدحام بیماران در بیمارستان‌ها جلوگیری کرده است.

به گزارش صدای مشهد، دکتر شاپور بدیعی در نشست ویدئو کنفرانسی با مدیران شبکه‌های بهداشتی و درمانی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: این واحدها شامل مراکز خدمات جامع سلامت، مطب‌های خصوصی و درمانگاه‌ها هستند که بیماران مبتلا به علائم عفونت‌های حاد تنفسی ابتدا به این مراکز مراجعه می‌کنند و در صورت لزوم به کلینیک‌های تخصصی و بیمارستان‌ها ارجاع داده می‌شوند.

وی ادامه داد: با تدابیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد مبنی بر راه‌اندازی نظام ارجاع بیماران مبتلا به سندرم حاد تنفسی در سه سطح، از ازدحام بیماران در بیمارستان‌های این شهر جلوگیری شده و خدمات رسانی را بهبود بخشیده است.

وی گفت: با اجرای این طرح شهروندان در مرحله نخست به مراکز خدمات جامع سلامت یا درمانگاه‌ها مراجعه می‌کنند و در صورت دارا بودن علائم بیماری حاد تنفسی بر اساس چک لیست استاندارد به کلینیک‌های تخصصی ارجاع داده می‌شوند.

دکتر بدیعی افزود: بیماران در سطح دو نظام ارجاع تحت معاینه‌های تخصصی و عکس‌برداری از قفسه سینه قرار می‌گیرند و در صورت نیاز به خدمات بستری بیمارستان شریعتی مشهد ارجاع داده می‌شوند.

وی ادامه داد: شهرستان‌های زیرپوشش این دانشگاه نیز باید با الگوگیری از این طرح بیماران مبتلا به سندرم حاد تنفسی را طبق  سطح‌بندی به مراکز درمانی ارجاع دهند.

وی گفت: راه‌اندازی سامانه‌های تلفنی به منظور ارائه خدمات مشاوره‌ای به شهروندان از دیگر اقدامات مهم انجام شده در مشهد است که در شهرستان‌های پرجمعیت قوچان و کاشمر نیز باید دایر شود.

دکتر بدیعی افزود: مراکز درمانی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد توسط کارشناسان ستادی و وزارت بهداشت به صورت محسوس و نامحسوس مورد ارزیابی قرار می‌گیرد که نتایج این بازدیدها در اعتبار بخشی مراکز درمانی تاثیرگذار خواهد بود.

قائم مقام معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این نشست گفت: تاکنون دو مرحله توزیع وسایل حفاظتی اعم از ماسک، دستکش، لباس و هندراب در مناطق زیرپوشش این دانشگاه انجام شده است.

دکتر سید جواد حسینی افزود: وسایل حفاظتی بر اساس جمعیت، بعد مسافت و نیاز مراکز توزیع شده است و تلاش می‌شود به زودی کمبود مراکز در این زمینه رفع شود.

وی ادامه داد: ملزومات حفاظتی در سطح یک از طریق معاونت بهداشتی توزیع می‌شود و مدیران شبکه‌های بهداشتی درمانی می‌توانند با توجه به نیاز مراکز زیرپوشش، توزیع را مدیریت نمایند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید