شهری

۹۱هزار نفر ساعت آموزش شهروندی آتش نشانی

به گزارش صدای مشهد: سرآتشیار میثم رضایی در برنامه زنده رادیویی گفتگوی شهر بهشت صدای خراسان رضوی با بیان این خبر، اظهار کرد: بیش از ۹۱ هزار نفر ساعت آموزش شهروندی در حوزه ایمنی و آتش نشانی طی سال جاری برگزار کرده ایم و اعتقاد داریم که آموزش های ایمنی و آتش نشانی باعث ارتقا سطح آگاهی های عمومی شهروندان می شود و از این رو اولویت ما در آتش نشانی افزایش این آموزش ها است.

وی افزود: پنج هزار نفر در آموزش های شهروندی با رویکرد ایمنی و آتش نشانی نیز طی پنج ماه نخست سال جاری شرکت کرده اند و در بحث مزاحمت های تلفنی ما همچنان شاهد افزایش تماس ها هستیم و این می‌طلبد که شهروندان نسبت به این موضوع که شماره ۱۲۵ آگاهی خود را بالا ببرند و ما نیز در اداره آموزش فرهنگ شهروندی آتش نشانی مشهد به این مهم پرداخته ایم و با تولید محصولات سمعی و بصری اهمیت کار آتش نشانی را به شهروندان گوشزد کرده ایم .

رییس اداره آموزش و فرهنگ سازی، معاونت آموزش و پیشگیری سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد در ادامه این گفتگوی زنده رادیویی بیان کرد: در سال ۱۳۹۹ نیز با توجه به شرایط کرونا سه هزار نفر از شهروندان را در طرح آموزش آتش نشان داوطلب آموزش داده ایم که این آموزش ها با رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی برگزار شده و با توجه به شرایط کرونایی ماه های اخیر این آموزش ها در بستر مجازی و شبکه های اجتماعی در حال انجام است.

سرآتشیار میثم رضایی خاطرنشان کرد: با همکاری روابط عمومی سازمان ۲۵ کلیپ آموزشی، پادکست و ویدیوکست های ایمنی با رویکرد حوادث و سوانح تولید و همچنین مسابقات آموزشی را طراحی کرده‌ایم در بستر فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و اداره کل روابط عمومی شهرداری مشهد در حال اشتراک گذاری و ارائه به شهروندان هستیم.

وی اضافه کرد: باور ما این است که هرچه علم و دانش و آگاهی شهروندان نسبت به حوادث افزایش پیدا کند آمار سوانح کاهش پیدا می کند و اولویت ما در سازمان آتش نشانی مبحث پیشگیری است.

رییس اداره آموزش و فرهنگ سازی، معاونت آموزش و پیشگیری سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد تصریح کرد: یکی از مهمترین و پرتکرارترین ماموریت ها طی ماه های اخیر به دلیل قطع برق، افزایش محبوسی افراد در آسانسورها بوده، به نحوی که در بعضی روزها همکاران ما در حوزه عملیات ۱۷۰ مأموریت نجات افراد را از داخل آسانسور ها انجام داده اند که در مجموع آمار چند ماه امسال با کل ماموریت های سال گذشته برابری می‌کند که ما ضمن چاره اندیشی در این خصوص اقدام به تولید کلیپ های آموزشی با رویکرد توصیه‌های ایمنی با همکاری روابط عمومی سازمان کرده ایم.

رضایی عنوان کرد: در حوزه آموزش های شهروندی، حضور بانوان در کلاس های آموزشی آتش نشان داوطلب بیشتر از آقایان است که این علاقمندی بانوان را به بحث فراگیری آموزش های ایمنی نشان می‌دهد.

وی از آمادگی این سازمان برای برگزاری دوره‌های آموزشی اطفا حریق و امداد و نجات برای اهالی روستاها و شهرهای اطراف کلانشهر مشهد خبر داد، ادامه داد: در صورت درخواست بخشداری ها، دهیاری ها از سازمان آتش‌نشانی مشهد ما آمادگی برگزاری این دوره‌ها را در مناطق هدف داریم. اعتقاد داریم که سرمایه‌گذاری در ایمنی تجارتی پر سود است از شهروندان درخواست می کنیم نسبت به تأمین و استفاده از امکانات ایمنی و آتش‌نشانی در مکان زندگی و محل کار خود اهتمام جدی داشته باشند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید