فرهنگی

فعالان فرهنگی توهین نشریه فرانسوی به ساحت پیامبر اکرم (ص) را محکوم کردند

فعالان فرهنگی و قرآنی جهان اسلام از کشورهای مختلف پنجشنبه شب در اعتراض به توهین نشریه فرانسوی “شارلی ابدو” به ساحت پیامبر اعظم (ص) در ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) تجمع کردند.

به گزارش صدای مشهد، مدیر حوزه‌های علمیه کشور در این تجمع گفت: جامعه بشری در قبال بزرگان اخلاق و دین وظایفی دارد که به حقوق آنها باز می‌گردد ما در قبال پیامبر اسلام (ص) و بزرگان دین وظایف ویژه‌ای داریم. معرفت و شناخت بزرگان و در راس آنها پیامبر اسلام (ص)، محبت و علاقه‌مندی و ارادت نسبت به آن حضرت، التزام و اعتقاد قلبی به پیامبر (ص) و نمادهای الهی و انسانی و اطاعت و فرمانبرداری از ایشان از جمله وظایف ماست.

آیت الله علیرضا اعرافی با بیان اینکه وظیفه ما در قبال بزرگان دین و بشریت به مسلمانان خلاصه نمی‌شود افزود: بشریت براساس منطق انسانی و عقلانی در برابر چهره‌های بزرگ و نورانی وظیفه‌مند است، ما نیز بر اساس منطق اسلام و عقل برای اخلاق و ادب و نمادهای علم و معرفت و دین ارزش قائل هستیم.

وی ادامه داد: همه بشریت باید در قبال پیامبر اسلام (ص) و قرآن کریم تواضع کنند و حرمت نگه دارند. تاریخ غرب و اظهار نظر متفکران آنها از قرون وسطی و صدر اسلام تاکنون نشان می‌دهد منصفان آنها نقش پیامبر اکرم (ص) و قرآن را در تمدن بشری و به حرکت درآوردن کاروان علم و دانش موثر دانسته‌اند.

مدیر حوزه های علمیه کشور گفت: مسلمانان اهل شنیدن، انتقاد، نقد و گفت و گو هستند. اینکه برخی افراد نادان به قرآن و پیامبر اسلام (ص) و نقطه عطف تاریخ بشریت تعدی می‌کنند قابل قبول نیست. آزادی بیان به معنی فحش و ناسزاگویی نیست، آزادی بیان را باید با احترام به بزرگان علم و اخلاق پاس بداریم.

وی افزود: امروزه، زنجیره‌ای از تعدی‌ها را در جهان نسبت به ارزشهای متعالی می‌بینیم. این حرکات توهین آمیز انفعالی است، همه اینها به این خاطر است که انقلاب اسلامی در حال پیشرفت است و سخن و پرچمی نو برافراشته و در قلب اروپا و آمریکا نفوذ کرده است. این حرکات انفعالی در برابر موج توفنده پیشرفت اسلام است.

آیت الله اعرافی ادامه داد: آنها می‌خواهند ضعفهای خود را در برابر کرونا، تبعیض نژادی و اشغالگری بپوشانند. همزمان با این حرکت زشت ماجرای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی پیش آمده است. مطمئن باشید این حرکتها شکست خواهد خورد و محور مقاومت قویتر و منسجم تر خواهد شد و امواج مقاومت جلو ظلم و ستم را خواهد گرفت. 

نشریه فرانسوی “شارلی ابدو” ژانویه سال ۲۰۱۵ میلادی در صفحه نخست خود با انتشار مطلبی با عنوان “من شارلی هستم” اقدام به توهین به پیامبر اسلام (ص) نمود که با واکنش‌ مسلمانان روبرو شد.

این نشریه یازدهم شهریور ماه امسال نیز بار دیگر اقدام به بازنشر کاریکاتورهای توهین آمیز خود کرد.

رهبر معظم انقلاب نیز دیروز با صدور پیامی این اقدام نشریه فرانسوی را محکوم کردند.

اقدام نشریه شارلی ابدو با محکومیت مقامات سیاسی و مذهبی کشور و برخی دیگر از مردم کشورهای اسلامی مواجه شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید