اسلایدرفرهنگی

گزارش افتتاحیه نمایشگاه قرآن مشهد

مشهد مقدس نیز همانند سایر شهرهای کشور در ماه مبارک رمضان شاهد برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت است و شامگاه چهارشنبه با حضور مردم و مسئولین رسما کار خود را آغاز کرد.

به گزارش صدای مشهد، نمایشگاه قران مشهد باعنوان «میخوانمت» شاهد حضور ۱۱ کشور در قالب ۵۴۰ غرفه در هشت هزار مترمربع فضای نمایشگاهی است و ۸۷ موسسه و تشکل قرآنی، مردمی و ۱۷ دستگاه دولتی مرتبط در حوزه‌های فرهنگی و قرآنیدر آن مشارکت داشته موسسات قرآنی و کانون‌های فرهنگی مساجد نیز حضور پررنگی در آن دارند.

اختصاص ۶۳ درصد نمایشگاه قرآن مشهد به تشکل‌های مردمی

محمد حسین زاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در مراسم آغازین این نمایشگاه گفت: هفدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد با عنوان “می خوانمت” تا ۲۸ اسفندماه از ساعت ۱۹ تا ۲۳ مقارن با هفته نخست ماه مبارک رمضان در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی این شهر شده است.

افزود: فعالان بخشهای مختلف پژوهشی، علمی، فرهنگی و هنری قرآن کریم و همچنین در قالب ۴۷۰ غرفه محصولات، خدمات و دستاوردهای قرآنی شامل تبلیغات و فضاسازی، حجاب و عفاف، صنایع خلاق، دانش آموزی، دانشگاهی، ادارات و نهادها، نظرسنجی، آموزشی و مشاوره ای، کودک و نوجوان، زیارت، بین الملل، مساجد، موسسات قرآنی و محلات ارایه می دهند، ۱۰ ملیت از کشورهای اسلامی نیز در این نمایشگاه ارایه دهنده محصولات، فعالیتهای و آداب و رسوم خود پیرامون قرآن و دین اسلام هستند.

وی با بیان اینکه ۶۳ درصد از نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد به بخش مردمی اختصاص دارد، گفت: از سه هزار و ۶۶۸ مترمربع فضای غرفه ها در این نمایشگاه ۲ هزار و ۶۸ مترمربع به موسسات و تشکلهای مردمی قرآن و عترت اختصاص یافته است که در مجموع ۸۷ موسسه قرآنی در این نمایشگاه حضور دارند.

وی اظهار کرد: حداقل هر شب در این نمایشگاه دو رونمایی از کتاب یا مجموعه قرآنی مربوط به بخشهای مختلف انجام می گیرد، کرسی های تلاوت قرآن کریم، برگزاری محافل قرآنی و برنامه های مرتبط از دیگر ویژه برنامه های این نمایشگاه بوده که هر شب میزبان شهروندان خواهد بود.

اختصاص ۶۳ درصد نمایشگاه قرآن مشهد به تشکل‌های مردمی

لزوم حمایت دستگاه‌های اجرایی از فرصت های قرآنی خراسان رضوی

حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد، معاون فرهنگی  اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: قرآن کریم در طول تاریخ به عنوان برترین و مطمئن تریم کتاب هدایت بشر در عرصه های مختلف فردی و اجتماعی خوش درخشیده است.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران که در تداوم راه دین پیامبر (ص) آمده است، فعالیت های خود را از سنگر مسجد و حلقه های تفسیر قرآن برای بیداری و هدایت بشریت آغاز کرده است، در این راستا به گفته رهبر معظم انقلاب، قرآن کریم مطمئن ترین نسخه ای است که می توان آن را برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی به همه جوانان و نوجوانان جهان معرفی کرد.

وی از حضور تشکل های مردمی که با سرمایه های اندک خود به صورت خودجوش در برگزاری این رویداد مشارکت داشتند و همچنین سایر برگزارکنندگان آن قدردانی کرد و گفت: ظرفیت قرآنی استان خراسان رضوی در سطح کشور کم نظیر است، این استان در عرصه های تلاوت و حفظ، معارف و مفسرات، تدبر و نشر، فعالیتهای فرهنگی و هنری و دانشگاهی با محوریت قرآن کریم همواره خوش درخشیده است.

حجت الاسلام گنابادی نژاد با بیان اینکه رئیس جمهور از جمله چهره های قرآنی بوده و همیشه حمایت از فعالیتهای قرآنی در اولویت کاریشان قرار داشته است، افزود: لازم است دستگاه های اجرایی نسبت به حمایت از فرصتهای قرآنی در خراسان رضوی بویژه نمایشگاه قران حمایت لازم را داشته باشند زیرا قرآن تنها مصلحی است که در همه مشکلات و نگرانی ها صیانت بخش است.

اختصاص ۶۳ درصد نمایشگاه قرآن مشهد به تشکل‌های مردمی

برگزاری جشنواره «نسیم قرآنی» در مساجد منتخب مشهد

محمد رضا قلندر، شهردار مشهد نیز در این مراسم با بیان اینکه امسال بهار قرآن با آمدن سال نو همزمان شده است، گفت: امسال برنامه “استقبال از بهار” توسط شهرداری مشهد تدوین شده که اجرای آن یک ماه به طول می انجامد و بخشهای مختلف متناسب با حال و هوای ماه رمضان و قرآن کریم است.

وی افزود: در نیمه دوم ماه مبارک رمضان امسال نمایشگاه های قرآنی محلات در بوستانهای منتخب سطح شهر برپا می شود، برگزاری جشنواره “نسیم قرآنی” در مساجد منتخب شهر با حضور قاریان ملی و مشهدی و برنامه “انوار ملکوتی” با حضور قاریان در حاشیه شهر در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: یکهزار المان گل همزمان با نوروز در شهر مشهد نصب می شود، در کنار آن ۳۵۰ المان فرهنگی با محوریت ماه رمضان در این شهر استقرار خواهد یافت.

شهردار مشهد اضافه کرد: همزمان با نوروز امسال جشنواره “نور” هر شب در بوستان کوهسنگی مشهد در گستره ۶ هکتار در قالب ۴۰ برنامه با ۴۰ موضوع مختلف تاریخی و مذهبی برگزار می شود.

گفتنی است، در پایان این مراسم از سامانه ختم مجازی ۱۸ هزار شهید خراسان رضوی معاونت بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، سند زرین “خاطره نگاری هفت هزار و ۳۰۰ شهید” با محوریت ثبت خاطره نگاری و تولید مستند در موضوع والدین معظم و همسران شهید در استان، تابلوی زیبای معرق مزین به آیات قرآن کریم با حضور مسئولان رونمایی شد.

پایان پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید