اقتصادی

فرآیند اعطای تسهیلات بانکی الکترونیکی می شود

دبیر شورای هماهنگی بانک های استان خراسان رضوی گفت: با فراهم شدن بستر های لازم توسط بانک ها، فرآیند اعطای تسهیلات بانکی به صورت کاملا الکترونیکی اجرا خواهد شد.

به گزارش صدای مشهد، حسن مونسان اظهار کرد: بانک مرکزی برنامه ای باعنوان اعطای  تسهیلات بانکی و انجام فرآیند آن به صورت کاملا الکترونیکی را به بانک ها ابلاغ کرده است .

وی با بیان اینکه بانک ها برای اجرایی کردن این سیاست باید جوانب این موضوع  را به طور کامل مورد بررسی قرار دهند، تصریح کرد: برخی از بانک ها در حال آماده کردن بسترهای لازم برای این موضوع هستند اما به دلیل اینکه تمام فرایند دریافت تسهیلات از مرحله درخواست توسط فرد و ثبت اطلاعات تا تایید استعلام ها ، دریافت مدارک و اعتبار سنجی در این فرایند باید تعریف و به صورت کاملا الکترونیکی انجام شود و از این حیث  اجرای این برنامه بسیار پیچیده و سنگین است بانک ها در حال طراحی یک برنامه نرم افزاری جامع و کامل برای این موضوع هستند.

مونسان با اشاره به اینکه این سیاست بانک مرکزی در راستای جلوگیری از بروکراسی اداری و پاسخگویی به هنگام و سریع به مشتریان است ، ادامه داد: از طرفی در این برنامه متمرکز بودن همه بانک ها به صورت یک پارچه مطرح نیست و هر بانک باید یک برنامه نرم افزاری جداگانه و مخصوص تدوین و طراحی کند.

دبیر شورای هماهنگی بانک های استان خراسان رضوی با بیان اینکه اجرای فرایند اعطای تسهیلات بانکی به صورت الکترونیکی بخشی از  اجرای بانکداری الکترونیک و هوشمند است، تصریح کرد:   درباره اینکه از چه زمانی اعطای تسهیلات به مشتریان بانکی باید از این طریق و به صورت کاملا الکترونیکی انجام شود تاکنون ابلاغی از سوی بانک مرکزی به بانک ها صورت نگرفته است./قدس آنلاین

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید