اسلایدرشهری

تصویب طرح راهبردی توس در کمیته فنی شورای عالی شهرسازی

رییس کمیسیون ویژه توسعه و بهسازی توس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: طرح راهبردی توس در جلسه کمیته فنی شورای عالی شهرسازی و معماری کشور به تصویب رسید.

به گزارش صدای مشهد، سیدمسعود ریاضی روز سه شنبه با اعلام این مطلب در گفت و گو با خبرنگاران افزود: جلسه کمیته فنی شورای عالی شهرسازی و معماری کشور در تهران با حضور شهردار و دو نفر از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد امروز دهم تیر ماه برگزار و طرح راهبردی توس مصوب شد.

وی ادامه داد: این طرح درحال حاضر می‌تواند به شورای عالی شهرسازی و معماری برای تصویب نهایی ارسال شود و با تصویب نهایی این طرح، محدوده توس دارای طرح جامع می‌شود.

رییس کمیسیون ویژه توسعه و بهسازی توس در شورای اسلامی شهر مشهد گفت: طرح راهبردی توس چند محور کلی را دنبال می‌کند که تاکید بر گردشگری فرهنگی و جمعیت‌پذیری ۶۵ هزار نفری در زمره مهم‌ترین این محورها به حساب می‌آید و باید به آنها توجه شود.

ریاضی افزود: جمعیت فعلی این منطقه حدود ۴۰ هزار نفر است و در همین راستا این منطقه، محدوده‌ای فرهنگی خواهد بود و جلوی تفکیک زمین‌های بزرگ مقیاس نیز در آن گرفته خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد که در آستانه ۱۹ تیرماه، سالروز حضور رهبری در منطقه توس و فرمان تاریخی ایشان برای احیای این محدوده، طرح راهبردی توس در شورای عالی شهرسازی و معماری به تصویب نهایی برسد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید