اسلایدراقتصادی

صاحبان صنایع خلاق و فرهنگی خراسان رضوی با پرداخت تسهیلات بانکی حمایت می شوند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: صاحبان صنایع خلاق و فرهنگی استان برای تامین منابع مالی از طریق دریافت تسهیلات بانکی از محل تسهیلات تکلیفی (تبصره ۱۶ یا ۱۸ قانون بودجه) مورد حمایت قرار می گیرند.

ابوالفضل چمندی روز شنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه معرفی توانمندیهای حوزه های فرهنگی و خلاق خراسان رضوی با زیرشاخه های سوغات زائر، فناوریهای کاربردی، هدایای فرهنگی – هنری و نوشت افزار ایرانی – اسلامی که در محل استانداری برپا شده است افزود: حمایتها از صنایع خلاق و فرهنگی استان از طریق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی دنبال می شود.

وی اضافه کرد: در حوزه اقتصاد فرهنگ آنچه حایز اهمیت است، بخش فروش این محصولات است که در صورت تقویت بخش فروش آن می توان آینده رو به رشدی را برای صاحبان این نوع صنایع در نظر گرفت و در صورتی که صاحبان صنایع فرهنگی بتوانند به بازار خوبی دست پیدا کنند، حتما از یک سری حمایتها برخوردار می شوند و برای توسعه جهشی آنها در این زمینه ما نیز آماده همکاری و حمایت هستیم.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: آنچه استان برای حمایت از صنایع فرهنگی و خلاق در اختیار دارد، تسهیلات تکلیفی تا سقف ۴۰ میلیارد تومان است که می تواند آنها را برای اختصاص به آن دسته از صاحبان صنایع فرهنگی و خلاقی در نظر گیرد که هویت و منافع ملی را مدنظر دارند تا از ظرفیت جذب این میزان تسهیلات برخوردار باشند.

سید حجت طباطبایی، معاون صنایع خلاق و فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیزز در حاشیه این نمایشگاه گفت: چهار موسسه و تولیدکننده با برخورداری از محصولات متعدد و متنوع در حوزه صنایع خلاق و فرهنگی در این نمایشگاه حضور دارند و هدف از برپایی این نمایشگاه نیز آشنایی مدیران کل دستگاه های اجرایی و فرمانداران با بخشی از دستاوردهای صنایع فرهنگی استان است که بتوان با بهره گیری از دستگاه های اجرایی زمینه عرضه صنایع فرهنگی و تاثیرگذاری فرهنگی آن را در استان بیش از گذشته شاهد باشیم.

گفتنی است، صنایع خلاق، صنایعی هستند که اساس آنها ایجاد و انتشار دانش و اطلاعات است. ریشه این مفهوم به صنایع فرهنگی بازمی‌گردد که در طی زمان و با انقلاب فناوری اطلاعات و ارتباطات امروزه در قالب صنایعی چون سینما، نرم‌افزار، موسیقی، پویانمایی و بازی رایانه‌ای ظهور می‌یابد.

نمایشگاه یک روزه معرفی توانمندیهای حوزه های فرهنگی و خلاق خراسان رضوی با زیرشاخه های سوغات زائر، فناوریهای کاربردی، هدایای فرهنگی – هنری و نوشت افزار ایرانی – اسلامی امروز به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل استانداری این استان در مشهد گشایش یافت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید