ورزشی

از پرورش اندام چه خبر؟

نشست خبری رییس هیات بدنسازی و پرورش اندام استان

به گزارش صدای مشهد، سید سعید سیدزادگان در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهارکرد: از ابتدای کار نظر ما این بود که تمام کمیته ها از بدنه درونی انتخاب شوند. اکنون نیز از تمام سلیقه های درون هیأت بدنسازی وجود دارد و خوشبختانه مسیر خوبی را جهت پیش برد اهداف ورزش استان پیش گرفته ایم.

وی ادامه داد: شورای راهبردی متشکل از ١٣ نفر انتخاب شدند که ٩٠ درصد آنان افراد ورزشکاری هستند که داخل هیأت بدنسازی حضور ندارند. این افراد تقریبا هفتاد درصد اختیارات مدیر را برای امور راهبردی دارند و می توانند برای پیشبرد این امور از اختیارات خود اسفاده کنند.

رئیس هیأت بدنسازی و پرورش اندام خراسان رضوی با اشاره به اهمیت تشکیل شورای راهبردی و کارهای موثر آن تصریح کرد: بنظر می رسد این شورای راهبردی در سال‌های آینده منشا خیر و برکت برای ورزش استان باشد و آثار مثبت آن در سالیان آینده نمودار خواهد شد.

وی گفت: در حوزه فرهنگی کارهای کمی انجام شده و سعی ما بر این بوده که به این حوزه نگاه ویژه‌تری داشته باشیم. هیات بدنسازی بیشترین جامعه هدف ورزشی را دارد به گونه ای که در مشهد بیش از ١۵٠٠ باشگاه ورزشی بدنسازی فعال هستند. برخی از این باشگاه ها فاقد مجوز هستند و ما تلاش داریم تا همه باشگاه تا مجوز را کسب کنند.

سیدزادگان با اشاره به آمار باشگاه های فاقد مجوز بیان کرد: بیش از ۶٠٠ باشگاه تاکنون مجوز گرفته اند و جمعیت تقریبی هر باشگاه روزانه حدود ٢۵٠ نفر است که در سطح شهر شامل بیش از ٣٠٠ هزار نفر جمعیت می شود. این میزان استقبال نشان از بزرگ بودن خانواده بدنسازی دارد که باید به آن توجه بیشتری کنیم.

وی گفت:طی یکسال گذشته، ٢٢ مسابقه ورزشی برگزار کرده ایم که جمعا بیش از ٢ هزار نفر در این مسابقات حضور داشته اند. همچنین ٢۶١ نفر اعزام کشوری داشته ایم و بخش بانوان نیز امسال عنوان برتر کشوری را کسب کرد و در این بخش این فعالیت های چشمگیری از سمت بانوان صورت گرفته است.

رئیس هیأت بدنسازی و پرورش اندام خراسان رضوی در خصوص مدال آوری ورزشکاران استان اظهارکرد: در عرض یکسال و در این رشته، ۶١ مدال طلا داشته ایم که نشان دهنده موفقیت رشته بدنسازی است. همچنین دو نوبت اعزام به مسابقات جهانی داشته ایم که حاصل آن دو مدال طلا، پنج نقره و یک برنز بود.

وی ادامه داد: پنجمین دوره مسابقات فیتنس چلنج قهرمانی باشگاههای کشور طی روزهای ۳۰ بهمن لغایت ۴ اسفندماه به میزبانی استان خراسان رضوی و در شهر مشهد برگزار می گردد. مسابقات در رده های سنی نوجوانان، جوانان، بزرگسالان و پیشکسوتان برگزار می شود که در رده انفرادی در سطح طلایی و نقره ای و در بخش اسپیدفیت بزرگسالان به صورت تیمی انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: رقابت های بخش بانوان از ۳۰ بهمن تا ۲ اسفندماه انجام می شود که روز نخست پذیرش صورت می پذیرد و رقابت های بخش آقایان از ۲ اسفند تا ۴ اسفند انجام می شود که در روز نخست پذیرش صورت می پذیرد.

سیدزادگان گفت: محل اسکان تیم ها نیز هتل حافظ در خیابان اندرزگو پیش بینی شده است تا ورزشکاران با کمترین دغدغه پس از مسابقات به زیارت حرم مطهر رضوی مشرف شوند.

سید حسین مرتضوی مسوول کمیته فیتنس چلنج استان نیز گفت: این رشته بر پایه آمادگی جسمانی تشکیل شده و همه سنین می توانند در آن شرکت کنند. در بحث آموزش این رشته با دانشگاه های مختلف رایزنی کرده ایم و حدود ٧٠ درصد قهرمانان این رشته از مشهد هستند.

وی ادامه داد: بر همین اساس و بر پایه همین آمار امسال میزبان پنجمین دوره مسابقات کشوری در شهر مشهد خواهیم بود. این رشته دارای ۶ آیتم است که با حداقل امکانات در همه محل ها قابلیت اجرا دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید