شهری

لغزندگی، مه‌گرفتگی و کاهش دید در محورهای خراسان رضوی

کارشناس اداره پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی از کاهش دما، مه‌گرفتگی و لغزندگی محورهای این استان طی امروز و فردا و نیز ورود موج جدید سرما و بارش در اواخر هفته جاری خبر داد.

کارشناس اداره پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی از کاهش دما، مه‌گرفتگی و لغزندگی محورهای این استان طی امروز و فردا و نیز ورود موج جدید سرما و بارش در اواخر هفته جاری خبر داد.

زهرا مبشری گفت: بررسی نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی بیانگر نفوذ و گسترش امواج شمالی و نسبتاً سرد بر روی استان است، بنابراین انتظار می‌رود امروز هم بارش‌های پراکنده‌ای به‌ویژه در ارتفاعات نیمه شمالی خراسان رضوی داشته باشیم.

کارشناس اداره پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی با بیان اینکه برای امروز در محورهای سردسیر این استان به ویژه محورهای غربی و شمالی مانند سبزوار، قوچان و درگز بارش‌های پراکنده و عمدتا به شکل برف پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: محورهای مذکور و نیز کلات، گلمکان و چناران امروز و امشب پدیده مه‌گرفتگی دارند.

وی اضافه کرد: طی روز یکشنبه تا ظهر روز دوشنبه بارش‌ها گاهی به شکل موقتی کاهش می‌یابد و پدیده جوی خاصی در خراسان رضوی نداریم، ولی از بعدازظهر روز دوشنبه و در روز سه‌شنبه مجدداً در این استان بارش‌های پراکنده‌ای پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس اداره پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی با بیان اینکه در مشهد امروز ابرناکی همراه با بارش‌های پراکنده و خفیف در داخل شهر به شکل ضعیف رخ می‌دهد، از بارش خفیف برف در ییلاقات اطراف به ویژه طرقبه شاندیز خبر داد.

مبشری در خصوص میزان بارندگی شب گذشته گفت: بیشترین بارش از ایستگاه جغتای با ۱۴ میلی‌متر باران و ۵ سانتی‌متر برف و پس از آن جوین با ۱۳ میلی‌متر باران گزارش شده است.

وی افزود: در ایستگاه‌های قوچان و سبزوار هم بارش‌های پراکنده به ترتیب ۰.۴ و ۰.۱ میلی‌متر گزارش شده است.

کارشناس اداره پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی سردترین و گرم‌ترین نقطه این استان طی ۲۴ ساعت گذشته را به ترتیب فریمان با دمای ۵ درجه زیر صفر و سرخس با ۱۸ درجه بالای صفر عنوان کرد و گفت: این در حالی است که شب گذشته مشهد با ۲ درجه بالای صفر گزارش شده و دمای امروز مشهد با ۴ درجه کاهش نست به روز گذشته به ۱۰ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

مبشری با اشاره به اینکه امشب برای مشهد و نواحی سردسیر خراسان رضوی دمای صفر و زیر صفر پیش‌بینی می‌شود، تصریح کرد: محورهای سردسیر و کوهستانی این استان امشب لغزنده هستند و به علت مه، کاهش دید وجود دارد، بنابراین به رانندگان توصیه می‌شود در صورت امکان از سفرهای غیرضروری پرهیز کرده، در صورت سفر حتما کلیه نکات ایمنی را رعایت کنند.

وی در پایان از ورود موج جدید سرما و بارش از اواخر هفته جاری خبر داد./فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید