دسته بندی نشده

تمام امکانات ارتش در شمال شرق کشور برای مبارزه با کرونا به کار گرفته شد

فرمانده قرارگاه منطقه شمال شرق نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: تمامی امکانات و تجهیزات بهداشتی و درمانی قرارگاه مبارزه با بیماری کرونا این نیرو در شمال شرق کشور برای مبارزه و کنترل بیماری کرونا به کار گرفته شد.

به گزارش صدای مشهد، سرتیپ دوم ستاد رضا آذریان افزود: برابر تدبیر سلسله مراتب فرماندهی و ستاد تدبیر استان تاکنون این ستاد، عملیات های مختلفی نظیر ضد عفونی رواق های حرم مطهر رضوی، مساجد، معابر و بازارها، خودروهای عمومی و سایر اماکن را انجام داده است و این عملیات تا پایان این بحران برابر اوامر ستاد تدبیر استان ادامه دارد.

وی ادامه داد: بازارچه مرزی دوغارون در مرز ایران و افغانستان هم در چندین نوبت ضد عفونی شده و بیمارستانهای ارتش و بیمارستانهای صحرایی این نهاد تجهیز شده است و آمادگی لازم برای مقابله موثر با این بیماری را دارند.

فرمانده قرارگاه منطقه شمال شرق نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: پادگانها به شدت تحت تدابیر ایمنی قرار دارند و تا کنون موردی از این بیماری در بین پرسنل این نهاد در شمال شرق کشور مشاهده نشده است و از لحظه ابلاغ شیوع این بیماری نیز تدابیر ایمنی در یگان‌ها و نهادهای تحت امر به کار گرفته شده و عملیات ایزوله و ضد عفونی مکان‌ها به صورت مداوم با هدف حفظ سلامتی کارکنان و سربازان انجام می‌شود.

آذریان افزود: مهار و نابودی بیماری کرونا مستلزم عزم و اراده ملی است و همه آحاد مردم در این زمینه باید همکاری کنند و به توصیه های مسوولان بهداشتی توجه کرده و آنها را رعایت کنند تا بتوانیم از گسترش این بیماری مسری در کشور پیشگیری کنیم.

وی ادامه داد: کشور در شرایط بحرانی حادی به سر می برد و لازم است همه مسوولان و اقشار مختلف مردم با هم همکاری کنند تا سایه این بیماری شوم از سر ایران اسلامی کم شود از این رو وقتی توصیه می شود مسافرت نروید باید همه بدون استثنا رعایت کنند و از حضور در اجتماعات مختلف پرهیز شود و همه مردم به توصیه های بهداشتی توجه کامل داشته باشند تا بتوانیم در این مبارزه موفق شویم.

دبیر کمیته مراقبت و درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد  در آخرین اظهار نظر خود در خصوص بیماری کرونا گفت: تا کنون تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در خراسان رضوی به ۲۵۶ نفر رسیده است.

دکتر علی اصغر انجیدنی افزود: ۱۷۱ نفر از این تعداد زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و بقیه زیر پوشش سایر دانشکده ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی مستقر در این استان هستند.

موسسه خیریه گلستان علی از سال ۱۳۸۳ در زمینه  حمایت و نگهداری از بچه های بی سرپرست، حمایت از خانوارهایی که به دلیل فروپاشی، فرزندانی در آستانه رها شدن دارند و حمایت از استعدادهای کودکان بی سرپرست در ۱۰ مرکز در مشهد کار خود را آغاز کرده است  و در حال حاضر ۲۵۰ بچه بی سر پرست دختر و پسر در این مراکز نگهداری می شوند و ۴۵۰ خانوار در معرض آسیب و آسیب دیده نیز با دهها کودک تحت حمایت این موسسه قرار دارند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید