سیاسی

تعداد احراز نشدن صلاحیت‌شدگان اصولگرا کمتر از اصلاح‌طلبان نیست

عضو شورای مرکزی حزب جانا(جبهه اعتلای نوین ایران) معتقد است اکنون فضای رقابتی در انتخابات بسته نیست و دو جناح اصلی همچنان قابلیت رقابت با یکدیگر را دارند.

عبدالله ارجاعی در خصوص رد صلاحیت‌ اصلاح‌طلبان  توسط شورای نگهبان، اظهار کرد: عدم احراز و رد صلاحیت‌های صورت گرفته توسط شورای نگهبان از هر دو جناح سیاسی موجود در کشور است، تعداد افرادی که در جناح اصولگرا عدم احراز صلاحیت شدند، کمتر از جریان اصلاحات نیست. باید فیلترهایی برای ورود به مجلس وجود داشته باشد تا بعدا کشور دچار تبعاتی نشود.

وی بیان کرد: اکنون فضای رقابتی در انتخابات بسته نیست و دو جناح اصلی همچنان قابلیت رقابت با یکدیگر را دارند، البته شاید عده‌ای از جریان اصلاح‌طلب به دلیل ضعف شدید عملکردی، خجالت می‌کشند خود را دوباره به مردم عرضه کنند و نگران این هستند که مردم دوباره آنها را پس بزنند، بنابراین مساله عدم تایید صلاحیت بهانه خوبی است تا حداقل یک دوره‌ای را خاموش باشند که مردم از یادشان برود آنها ضعف عملکردی به شدت بالایی داشتند. اگر جناح اصلاح‌طلب کارآمدی خود را افزایش دهد، مردم دوباره به این جریان اقبال می‌کنند و دیگر نیازی به این تاکتیک‌ها و تکنیک‌ها نیست.

ارجاعی با بیان اینکه طیف اصولگرا یا با تعریف جدید انقلابی، قاعدتا باید برنامه‌های خود را برای انتخابات ارائه می‌دهد، عنوان کرد: کشور در مجموع در طول ۴۰ سال گذشته ۸ سال در اختیار اصولگرایان و ۳۲ سال در اختیار اصلاح‌طلبان بوده و هر دو طیف دارای کارنامه هستند، یک کارنامه ۸ ساله اصولگرایان و یک کارنامه ۳۲ ساله اصلاح‌طلبان دارند که باید از دوران مدیریتی خود دفاع منطقی داشته باشند و بتوانند برنامه‌های آتی خود را به مردم ارائه دهند تا ببینیم کدام یک مقبول است.

عضو شورای مرکزی حزب جانا در خصوص امکان حضور گرایش‌های جدید در انتخابات، گفت: من گرایش جدیدی در کشور نمی‌بینم و همچنان اصلاح‌طلبان و اصولگرایان دو جناح اصلی سیاسی کشور هستند. عده‌ای از خاستگاه اصلی این دو جناح بحث تغییر شعار را دارند، اما مردم متوجه می‌‎شوند. ما تاکنون به صورت جدی جریان سومی در کشور نداشتیم.

وی با اشاره به حضور مردم در انتخابات اسفند ماه، تصریح کرد: حضور مردم در انتخابات همه را شگفت‌زده خواهد کرد و مشوقی هم نیاز نیست./ایسنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید