اقتصادی

۸۰۰ واحد صنفی در مشهد پلمب شد

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد گفت: از ۲۹ اسفند ماه تا دوم اردیبهشت ۸۰۰ واحد صنفی در این شهر به دلیل عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و بازگشایی غیرقانونی پلمب شده است.

به گزارش صدای مشهد، امیر دلداری افزود: در پی ابلاغ ستاد ملی مقابله با کرونا، تعدادی از صنوف با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و دریافت گواهی سلامت از وزارت بهداشت مجاز به بازگشایی شدند.

وی ادامه داد: مهلت ثبت نام صنوف در سامانه وزارت بهداشت برای دریافت گواهی سلامت تا پنجم اردیبهشت ماه تمدید شده است اما صنوف ملزم به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و در صورت نداشتن مجوز برای فعالیت، ملزم به تعطیلی هستند.

وی گفت: خراسان رضوی سومین استان کشور از نظر تعداد ثبت نام شدگان در سامانه وزارت بهداشت برای دریافت گواهی سلامت است و به ترتیب واحدهای صنفی تولیدی، عرضه‌کنندگان مواد غذایی، عمده‌فروشی‌ها بیشترین میزان ثبت نام را در این سامانه‌ داشته‌اند.

دلداری افزود: روزانه ۱۵ بازرس بهداشت محیط، ۱۵ مامور اداره نظارت بر اماکن عمومی و بازرسان اتاق اصناف مشهد در قالب ۱۵ گشت مشترک بر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، خودداری از بازگشایی صنوف پرخطر و رعایت موارد بهداشتی نظارت دارند.

وی ادامه داد: صنوفی که مجاز به فعالیت نیستند در صورت بازگشایی پلمب می‌شوند و صنوفی که فاصله‌گذاری اجتماعی یا موارد بهداشتی را رعایت نکنند، مهلت ۷۲ ساعته به آنها داده می‌شود که نقایص خود را برطرف نمایند، در غیر این صورت پلمب می‌شوند.

گام دوم طرح فاصله‌گذاری هوشمند که مبتنی بر بازگشایی بخشی از واحدهای صنفی است از ۲۳ فروردین ماه در استان‌ها اجرا شده و براساس آن، آرایشگاه‌ها  و سالن‌های زیبایی، آموزشگاه‌های رانندگی، رستوران‌ها و اغذیه فروشی‌ها، طباخی و فست فودها، گرمابه‌ها، روزبازارها و نمایشگاه‌ها، مراکز بازی و تفریحی، باشگاه‌های ورزشی و بدنسازی، تالارهای پذیرایی و سالن‌های  مراسم، قهوه‌خانه‌ها و چایخانه‌ها مجاز به بازگشایی نیستند./ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید