اسلایدرشهری

۴۵هزار میلیارد ریال سهم قطارشهری از بودجه شهر

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: اعتبار پیش‌بینی شده برای قطارشهری مشهد در سال آینده، 4500 میلیارد تومان است و امیدواریم بتوانیم تا اوایل سال 1403، فاز یک خط 3 قطارشهری مشهد مقدس را به طول 6 کیلومتر به بهره‌برداری برسانیم.

 

به گزارش صدای مشهد، ایمان فرهمندی در گفتگو با برنامه رادیویی «شهر ما» با اشاره به اتمام عملیات حفاری مسیر شرقی خط ۳ قطارشهری مشهد مقدس، اظهارکرد: بسیار خرسندیم که همزمان با میلاد با سعادت امام‌زمان(عج) عملیات حفاری ۱۴ کیلومتر این مسیر به پایان رسید.

وی با بیان اینکه خط ۳ قطارشهری مشهد، با ۳۰ کیلومتر مسیر، طولانی‌ترین خط مترویی مشهد بوده که شهرک ابوذر را با گذر از پایانه مسافربری امام‌رضا(ع)، باب‌الجواد(ع) حرم مطهر رضوی، میدان شهدا، میدان فردوسی و سپس امامت و قاسم‌آباد به امیریه وصل می‌کند، گفت: عملیات حفاری این خط در ۲ جبهه انجام شد که جبهه شرقی آن به پایان رسید و ۵ کیلومتر از جبهه غربی نیز تکمیل شده است.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌‎ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد مقدس افزود: دستگاه حفار پس از پایان حفاری جبهه شرقی، به انتهای بولوار امامت منتقل می‌‎شود و در افق زمانی کوتاهی امیدواریم حفاری این جبهه نیز به پایان برسد.

فرهمندی با بیان اینکه شبکه ریلی و قطارشهری، مهمترین کلان‌پروژه مشهد مقدس محسوب می‌شود، تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱، ۲ هزار میلیارد تومان از منابع شهرداری و دولت به این پروژه اختصاص یافت؛ در سال ۱۴۰۲ سعی کردیم این اعتبار را به بیش از ۲ برابر برسانیم.

وی گفت: اعتبار پیش‌بینی شده برای قطارشهری مشهد در سال آینده، ۴۵۰۰ میلیارد تومان است و از دولت نیز تقاضا داریم که کمک بیشتری داشته باشد.

فرهمندی افزود: امیدواریم بتوانیم تا اوایل سال ۱۴۰۳، فاز یک خط ۳ قطارشهری مشهد مقدس را به طول ۶ کیلومتر، به بهره‌برداری برسانیم که موجب تسهیل دسترسی به حرم مطهر رضوی می‌‎شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید