اسلایدراقتصادی

پیش بینی ۱۹۹ هزار تن کود تکلیفی برای سال جاری خراسان رضوی

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان رضوی گفت: برای سال جاری ۱۹۹ هزار تن کود تکلیفی پیش بینی شده است که ۱۵۴ هزار و ۲۰۷ تن کود ازته، ۳۰ هزار تن کود فسفاته و ۱۳ هزار و ۶۹۳ تن کود پتاسه است.

به گزارش صدای مشهد، حسین عطایی سلامی، مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان رضوی نیز گفت: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی یک شرکت صد در صد دولتی زیر نظر وزارت جهاد کشاورزی است که وظیفه تهیه، تدارک و توزیع نهادهای کشاورزی را با هدف بهبود کشت، قطع واسطه و سهولت دسترسی به کودها را برعهده دارد.

وی افزود: ۱۷۸ کارگزار در کل شهرستان‌های خراسان رضوی وجود دارد که خط مقدم ارتباط با کشاورزان هستند. توزیع کودهای تکلیفی توسط این کارگزاران انجام می‌گیرد. هدف ما این است دانش کارگزاران را در انواع کودهای به روز کنیم تا بتوانند مشورت خوبی به کشاورزان ارائه نمایند.

عطایی سلامی، اظهار کرد: پنجمین همایش و نمایشگاه آموزشی ترویجی سبد کودهای کشاورزی پیش بینی شده است تا با شرکت‌های دانش بنیان با هدف استفاده از تولیدات داخلی آشنا و قرارداد منعقد شود، تا بتوانیم ارتباط تولید کننده، توزیع کننده و مصرف کننده را راحتر نماییم.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان رضوی با بیان اینکه امسال پیش‌بینی ۱۹۹ تن کود کشاورزی شده است، که تا کنون در کود ازته، ۲۱ درصد، در کود فسفاته ۱۴ درصد و در کود پتاسه ۱۶ درصد توزیع شده است، گفت: هدف‌گذاری‌هایی برای این همایش تعیین گردیده‌است که به، ارتقاء منزلت شرکت به عنوان حامی، ایجاد ساز و کار مناسب طرح خودکفایی کودهای کشاورزی، حمایت از تولید داخلی در کودهای کشاورزی، آشنایی با دستاوردهای کشور، ایجاد چشم‌انداز تولید داخلی کودهای کشاورزی و معرفی کودهای با کیفیت و استاندار کشور، به عنوان بخشی از این هدف‌گذاری اشاره نمود.

شایان ذکر است؛ شرکت خدمات حمایتی کشاورزی با بیش از ۷۰ سال سابقه، متولی تامین، تولید و توزیع نهادهای کشاورزی است. با توجه به وظایفی که به شرکت تکلیف شده است، موطف است در زمینه نهاده‌ها بخصوص با رویکرد کودهای شیمیایی مستقیما این کار را از منابع داخلی و خارجی انجام دهد.

در خصوص حمایت از بخش خصوصی سال‌های گذشته با توجه به رویکرد حمایتی وزارت جهاد کشاورزی، دنبال آن بود که این حمایت تقویت شود. شرکت‌های تولیدی کودهای شیمایی در حوزه کودهای غیر تکلیفی، تعاملی خوبی با شرکت دارند. در حال حاضر شرکت خدمات حمایتی، در ۹۲ قلم کود غیر یارانه‌ای غیر تکلیفی با شرکت‌های مختلف تولیدی کشور تفاهم‌نامه دارد.

محصولات تولیدی بر اساس ضوابط و استاندارد‌های موسسه آب و خاک کشور، تولید می‌شوند و مورد کنترل و پایش مواد کودی قرار می‌گیرند. این محصولات الزاما باید دارای شماره ثبت کودی از موسسه آب و خاک باشند تا تضمین برای مصرف اراضی کشاورزی کشور باشند.

گفتنی است؛ پنجمین همایش آموزشی ترویجی و معرفی محصولات سبد کودی به میزبانی استان خراسان رضوی در تالار شیرین مجتمع شهدای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ( برج سپید) با حضور ۱۹ تولید کننده داخلی برگزار شد، که ۴ شرکت دانش بنیان تازه ترین عملکرد خود را به عرصه نمایش گذاشتند

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید