اجتماعیاسلایدر

نجات جان نوزاد رها شده در پارک با تلاشهای تیم پزشکی

نوزادی که در هوای سرد زمستان در یکی از پارک‌های غرب مشهد رها شده بود با تلاشهای دلسوزانه تیم پزشکی بیمارستان شریعتی مشهد از مرگ حتمی نجات یافت.

به گزارش صدای مشهد، رییس بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان بیمارستان شریعتی گفت: نوزاد تحویل شده از اورژانس اجتماعی با جنسیت دختر بصورت نارس و با تخمین ۲۹ هفتگی و همچنین کاهش شدید دمای بدن حوالی ساعت ۵ صبح روز ۲۱ بهمن با وزن حدود یک کیلو و دویست گرم، به هیچ عنوان شرایط جسمی مناسبی نداشت. نارسایی تنفسی شدید و افت دما ما را برآن داشت تا با گرم نمودن نوزاد و تامین اکسیژن رسانی به وی اقدامات درمانی را آغاز نماییم.

 دکتر سیمین مغربی، دلسوزانه و تخصصی کار کردن پرستاران کشیک زمان تحویل نوزاد را یکی از مهمترین موارد این رویداد معجزه گونه برشمرد و افزود: اینکه نوزاد نارس باشد، دیسترس تنفسی شدید هم داشته باشد و دمای بدنش هم نزدیک به دمای محیط فضای باز پارک در زمستان باشد و زنده هم بماند، چیزی شبیه معجزه است.

 پزشک متخصص نوزادان درباره اقدامات انجام شده در این مدت تا کنون برای این نوزاد گفت: در ابتدا هماهنگی‌های لازم را برای تامین شیر پاستوریزه از بانک شیر بیمارستان ام البنین انجام دادیم که خوشبختانه به قدر نیاز تامین شد در کنار این موضوع به صورت همزمان آنتی بیوتیک درمانی و سرم تراپی را برای نوزاد تجویز نمودیم تا شاهد وزن گیری او باشیم، اما از آنجا که اکثر نوزادان پس از تولد با کاهش وزن موقتی مواجه میشوند، ما با کسر وزن ۲۰۰ گرمی نوزاد مواجه شدیم که موفق شدیم با دارو‌های تقویتی مجددا وزن او را افزایش دهیم به طوریکه هم اکنون این نوزاد ۱۳۰۰ گرم وزن دارد و بدون کمک دستگاه، توانایی تنفس عادی را دارد و تا رسیدن به شرایط نرمال برای تحویلش به مراجع قانونی، درمان و نگهداری از او را ادامه خواهیم داد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید