اسلایدرفرهنگییادداشت

میدان‌شهدا؛ میدانِ شهدا شد

یکی از رسوم قشنگی که در اکثر شهرهای ایران جاری‌ست وجود یک “میدان شهدا” در هر شهر است. رویکردی زیبا برای تجلیل و زنده نگهداشتن یاد وخاطره ایثارگرانی که با بذل جانشان امنیت و آرامش این روزهای ما را تضمین کردند.
سنت زیبای دیگر درباره گرامی‌داشت یاد شهدا، دفن شهدا به خصوص شهدای گمنام در غیراز آرامستان‌ها و در فضاهای مختلف شهری است که این سال‌ها رواج بیشتری پیدا کرده و هر سال شاهد دفن چند شهید در فضاهایی عمومی شهرها هستیم.
در مشهد مقدس نیز همانند سایز شهرهای کشور، نام زیبای شهدا یکی از اصلی‌ترین میادین شهر را زینت داده؛ ولی همواره احساس می‌شد که این میدان چیزی کم دارد؛ یک شهید…
سال‌هاست که گاه‌وبی‌گاه این مطالبه مطرح شده ولی مسئولین امر وقعی بر آن ننهاده و عزمی برای اجرای آن نداشتند. تا اینکه در دوره ششم مدیریت شهری این موضوع در دستورکار شهرداری مشهد قرار گرفت و طی یک لایحه به شورا ارایه و با حسن نظر شورای شهر تصویب شد.
چندروزی‌ست که بحث محل دفن این سه شهید گمنام در عرصه میدان مورد مداقه فعالان فضای مجازی و رسانه‌هاست. موضوعی که نهایتا به کارگروه تدفین شهدا و بنیاد شهید استان واگذار شد.
امروز این کارگروه محل موردنظر در مرکز عرصه را رسما اعلام و مقرر شد فردا پنج‌شنبه، در روز شهادت بانوی دوعالم حضرت صدیقه کبری(س) با حضور مردم شهید پرور شهربهشت، این افتخارآفرینان جاودانه وطن در چندقدمی امام مهربانی‌ها آرام بگیرند.
چه نیکو روزی برای اینکه میدان شهدا، میدانِ شهدا بشود…
✍علی طوسی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید