اسلایدرفرهنگی

موزه دفاع مقدس خراسان رضوی مهر ماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: روز دوم مهر ماه امسال و در هفته دفاع مقدس بخش نخست موزه و مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان با سه هزار متر مربع زیربنا به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش صدای مشهد، سردار حسینعلی یوسفعلی زاده روز یکشنبه در نشست هیات مدیره خانه مطبوعات و مدیران رسانه‌های خراسان رضوی افزود: این بهره‌برداری به صورت متمرکز توسط رییس مجلس شورای اسلامی و همزمان با هشت استان دیگر خواهد بود.

وی با بیان این که رهبر معظم انقلاب هم روز ۳۱ شهریور با ستادهای گرامیداشت چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس استانها ارتباط تصویری خواهند داشت ادامه داد: در این دیدارها جمعی از پیشکسوتان عرصه دفاع مقدس هم حضور دارند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: نکوداشت و تکریم پیشکسوتان در ۴۰ سالگی دفاع مقدس دست کم در هزار نقطه استان از روستا تا یگان و سازمانها در طول هفته دفاع مقدس انجام می شود.

یوسفعلی زاده افزود: در طول شبهای هفته دفاع مقدس در صحن جامع رضوی و در محل نمایشگاه بین‌المللی دستاوردهای دفاع مقدس و مقاومت، مراسم تکریم و بزرگداشت پیشکسوتان عرصه جنگ و شهادت برگزار می‌شود.

وی با بیان این که نمایشگاه دفاع مقدس با حضور ۳۰ دستگاه نظامی و اداری در استان برپا می‌شود ادامه داد: این نمایشگاه در سه قالب تبیین دفاع مقدس، نقش دستگاه‌های شرکت کننده در جنگ تحمیلی و ارائه دستاوردهای حوزه دفاعی و مقاومت است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: خراسان در جنگ از نظر جغرافیا و فاصله از خط مقدم دورترین نقطه بود اما نقشی ممتازتر از دیگر استانها ایفا و نزدیک به ۱۸ هزار شهید تقدیم کرد که نشانگر حضور ایثارگرانه خراسان در هشت سال جنگ تحمیلی است و همیشه هفت تا ۱۰ درصد نیروها از خراسان تامین می‌شد.

خراسان رضوی ۱۷ هزار و ۲۸۳ شهید، ۴۹ هزار و ۶۹۹ جانباز و سه هزار و ۳۹۵ آزاده در راه استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران و حفظ استقلال، آزادی و تمامیت ارضی کشور تقدیم کرده است. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید