اجتماعیاسلایدرگزارشات مردمی

مشکل آب روستا همت آباد با تقویت خط انتقال آب رسالت حل می‌شود

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد در گفتگو با صدای مشهد از راهکارهای این شرکت برای رفع مشکل آب روستاهای محدوده جاده سیمان و به خصوص روستای همت آباد خبرداد.

حسین اسماعیلیان در گفتگو با صدای مشهد در پاسخ به مشکل آب روستای همت آباد مشهد اظهار کرد: ۳۵۳ روستا در حوزه شهر مشهد وجود دارد که در ۳ بخش مرکزی، رضویه، احمد اباد هستند و بیشترین تراکم را در بخش مرکزی با ۲۲۶ روستا داریم که روستای همت اباد را نیز شامل می شود.

وی افزود: مشکلات آب به ویژه آب شرب با توجه به پراکندگی روستاها، جمعیت زیاد و تغییر بافت روستا، این مناطق را نسبت به روستاهای کل استان خاص کرده است.

وی ادامه داد: از ۳۵۳ روستا، ۲۲۲ روستا را تحویل گرفتیم از جمله روستای همت‌آباد و قرار است طی بازه زمانی کوتاه تمام روستاها را تحت پوشش قرار داده و طبق سیاست کلان حرکت خواهیم کرد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: از بین ۲۲۲ روستا ۱۴۰ روستا مشکلاتی دارند از جهت کیفیت، توزیع…؛ از بین این ۱۴۰ روستا، ۷۹ روستا وضعیت حاد ویژه ای دارند که نیازمند اقدامات اضطراری هستند. امیدواریم با یک پارچه‌شدن و تجمیع، و حذف کارهای موازی وبا اتکابه توانمندی شرکت آب فاضلاب مشهد بتوانیم گام بهتری برای بهبود شرایط و مشکلات آنها برداریم.

وی افزود: ظرف دو سه ماه گذشته اقدامات خوبی صورت گرفته از جمله ۱۵ حلقه چاه و ۲۲ حلقه چاه که در حال انجام است؛ حفاری ۱۰۰ حلقه چاه الان تمام شده، بعضی به بهره برداری رسیده‌اند مثلا چاه کبرده با مشکلاتی که بود به بهره برداری رسید. امیدواریم ظرف چند ماه آینده ۲۲ حلقه چاه را حفر و به تدریج وارد مدار کنیم.

وی با بیان اینکه با اجرا و بهره‌برداری از این پروژه ها، بخشی از مشکلات حل خواهد شد؛ تصریح کرد: مشکل آب مشکل کلان کشور محسوب می شود. با توجه به کم آبی و خشک سالی، با حداقل منابع آب، بیشترین بهره‌وری را انجام دادیم تا مشکلات کاهش یابد و با وجود مشکلات مالی و کمبود اعتبارات در تلاشیم این مشکلات را به حداقل برسانیم.

راهکاری برای حل مشکلات آب در همت آباد

اسماعیلیان گفت: روستای همت آباد دو مشکل اساسی دارد، یک مشکل شوری آب و دومی کم بود آب. ما سال گذشته با اینکه این روستا تحت پوشش ما نبود، بخشی از آب روستا را تامین کردیم، یکی از مشکلات ما در این محدوده با توجه به تعدد روستاها، ظرفیت محدود خط لوله‌ای است که در جاده سیمان قرار دارد.

اسماعیلیان گفت: ما راهکار کوتاه مدت ضروری که بخواهیم برای همت آباد انجام دهیم نداریم، چون اگر بخواهیم چاه حفر کنیم کیفیت چاه به لحاظ شوری مشابه چاهی است که وجود دارد، اگر مشکل با حفر چاه حل می شد قطعا ما سریعا اقدام می کردیم، مثل سایر روستاها که اقدام کردیم.

مدیر عامل آب فاضلاب مشهد افزود: برای حل مشکل روستای همت آباد و روستاهای اطراف، ناچار به تقویت همان خط انتقال آب مشهد هستیم، که در جاده سیمان واقع شده؛ ابتدا ایستگاه پمپاژ را باید تقویت کنیم و ثانیا در داخل شهر مشهد نیز در مسیر امام حسین پروژه خط انتقال آب رسالت را اجرایی کنیم.

وی افزود: در واقع ما با اتصال این خط که در کمربند صد متری هست به محدوده خیابان رسالت و جاده سیمان و با استفاده از ایستگاه پمپاژ گفته شده و تقویت شبکه آن، میتوانیم حجم بیشتری از آب مورد نیاز همت آباد را از طریق شبکه آب مشهد تامین کنیم.

وی گفت: پیش بینی ما این است که این خط لوله خاص آن روستا نیست، برای کل شهر مشهد است؛ این پروژه بسیار سنگین و در گستره خاصی است. مشکلات ترافیکی و مجوزات خودش را دارد.

وی افزود: عبور عرضی از مسیر کمر بندی صد متری این پروژه را خاص‌تر کرده و تلاش داریم این پروژه را علی‌رغم مشکلات اعتباری تا پایان سال به بهره برداری برسانیم تا مشکل روستای همت آباد هم حل شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید