اجتماعیاسلایدر

مسابقه پیامکی «برای مشهد یک جمله بساز»

معاون فرهنگی و زیارت سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد گفت: به مناسب روز ملی مشهد مسابقه پیامکی «برای مشهد یک جمله بساز» برگزار می شود. 

سید جلیل بامشکی در گفتگو با صدای مشهددر خصوص نشان مشهدالرضا(ع) اظهار کرد: الگوگیری در ذات بشر وجود دارد که با تمسک به انسان شایسته و اصیل، راه را برای رسیدن به سعادت هموار می‌کند.

بامشکی ادامه داد: خداوند پیامبران و ائمه معصومین (ع) را به جهت الگودهی صحیح برای بشر فرستاد تا بتوانند بهترین مسیر‌ها و روش‌ها را با توجه به سیره و منش ایشان انتخاب کنند.

معاون فرهنگی و زیارت شهرداری مشهد یادآور شد: در روزگار کنونی یکی از بزرگترین سرمایه‌های یک ملت، الگو‌ها و فرهیختگان جامعه هستند. معرفی الگو‌ها و افراد نمونه در شهر یکی از ابزار‌های مهم ارتقای فرهنگی و جامعه‌پذیری شهروندان است.

وی بیان کرد: ارتقای فرهنگ شهروندی و فرهنگسازی از طریق معرفی الگو‌ها در حوزه‌های مختلف موجب دلگرمی، تشویق مردم به فعالیت خدمت‌رسان و مشارکت اجتماعی می‌شود و از سوی دیگر موجب اعتلای نام آن شهر و دیار است.

معاون فرهنگی و زیارت شهرداری مشهد تصریح کرد: به منظور بزرگداشت و پاسداشت فرهیختگان، چهره‌های برجسته و خادمین راستین شهر مشهد مقدس در راستای الگوسازی به جهت ارتقای فرهنگ، اخلاق و مشارکت شهروندی و تشویق شهروندان مسئولیت‌پذیر و خدمتگزار، ترویج گفتمان انقلاب اسلامی و ترفیع نام شهر مشهد مقدس در سطح ملی و بین‌المللی، «ایجاد سازوکار اعطای نشان مشهد الرضا (ع)» در دستور کار سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد مقدس قرار گرفت.

سیدجلیل بامشکی در خصوص اهداف این رویداد عنوان کرد: این رویداد یک هدف کلی دارد که آن اعتلای نام و جایگاه شهر مشهد مقدس در عرصه ملی و بین المللی است و چند هدف جزئی که یکی از آن اهداف معرفی الگو‌ها و اسوه‌ها، به منظور پیشرفت همه جانبه شهر مشهد مقدس در راستای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی است.

بامشکی خاطرنشان کرد: تشویق شهروندان نمونه و مسئولیت‌پذیر و افزایش انگیزه برای خدمت‌رسانی، ارتقای مشارکت شهروندان در شناسایی، انتخاب و معرفی فرهیختگان و نخبگان الگو، از دیگر اهداف این رویداد است.

وی تصریح کرد: در همین راستا مسابقه پیامکی با عنوان «برای مشهد یک جمله بساز» طراحی کردیم تا مردم با حضور در این مسابقه  در «روز ملی مشهد» مشارکت بیشتری داشته باشند.

معاون فرهنگی و زیارت شهرداری مشهد افزود: شرکت کنندگان باید در قالب یک جمله به اختصار به موضوع مشهد، تاریخ و بازتاب ویژگی‌های مشهد بپردازند.

معاون زیارت و گردشگری مشهد بیان کرد: شرکت کنندگان باید جمله خود را با ویژگی‌های ذکر شده، همراه «#روزمشهد» و کد ملی خود تا ۲۵ آذر ماه به شماره ۱۰۰۰۱۰۸ ارسال نمایند یا دبیر خانه این رویداد به آدرس بین مدرس ۱۰ و ۱۲ فرهنگسرای بهشت ارسال کنند.

گفتنی است جمله و شعار برتر به عنوان شعار «روز ملی مشهد» انتخاب و در سطح شهر مدت یک هفته اکران می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید