اسلایدرشهری

شهردار مشهد بر تحقق “ایده حرم شهر” تاکید کرد

شهردار مشهد بر تصمیم این نهاد برای بهبود وضعیت بافت پیرامونی حرم مطهر امام رضا (ع) تاکید و بیان کرد: در همین راستا “ایده حرم شهر” را با کمک ارکان نظام به بهترین نحو محقق خواهیم کرد.

به گزارش صدای مشهد، محمدرضا کلایی روز چهارشنبه در مراسم آغاز ادامه حفاری مسیر خط سوم قطارشهری مشهد افزود: در مقابل بزرگوارانی که فقط خودکارشان کار می‌کند و نامه‌نگاری می‌کنند تا خود را مطرح و با اغراض نفسانی در کار دیگران خلل ایجاد کنند سکوت می‌کنیم و کار خود را انجام می‌دهیم.

وی ادامه داد: اتفاقاتی که مدیریت شهری در این کلانشهر با کمک ارکان نظام در بافت پیرامون حرم رضوی با مفهوم ایده حرم شهر رقم خواهد زد اقدامی باعث افتخار خواهد بود.

می‌خواهیم به همدلی موجود در این شهر لطمه‌ای وارد شود

شهردار مشهد گفت: اهل متهم کردن و نامه‌نگاری نیستیم و نمی‌خواهیم به همدلی موجود در این شهر لطمه‌ای وارد شود اما در بهبود بافت پیرامون حرم رضوی مصمم هستیم و همه ذی‌نفعان را پای کار خواهیم آورد.

کلایی افزود: با همدلی و اتکا به لطف امام رضا(ع) به وظیفه خود عمل خواهیم کرد و امیدواریم کسانی نیز که این موضوعات را دستاویز قرار می‌دهند، نیتشان اصلاح شود.

وی در خصوص طرح خط سوم قطارشهری مشهد نیز گفت: این طرح تا کنون با نگرانی‌های زیادی همراه بود که با همراهی همه برطرف شد.

کلایی افزود: توازن منطقه‌ای باید در کلانشهر مشهد عملیاتی شود و خدمات پایه و سالم در اختیار همه مردم شهر باشد که خط سوم قطار شهری طرحی در این مسیر است.

وی ادامه داد: در خطوط مترویی مشهد حجت بر دولت تمام است، آنچه را باید اثبات می‌کردیم اثبات شد البته دولت نیز تا کنون کمک‌های خوبی به مشهد برای اجرای طرح قطارشهری کرده اما توقع بیش از این است و وقتی در مشهد با پذیرش همه ریسک‌ها این طرح را با قوت ادامه می‌دهیم دولت هم باید ورود کند و در خصوص تخصیص ۱۴۱ میلیون یورو اعتبار از محل صندوق توسعه ملی همراهی لازم را داشته باشد.

نامه ۲۳۰ نفر از نمایندگان خطاب به رهبری

۲۳۰ نفر از نمایندگان مجلس نامه‌ای خطاب به مقام معظم رهبری در خصوص مشکلات پروژه بافت اطراف حرم رضوی و لزوم بازنگری آن نوشته‌اند که این نامه در صحن علنی مجلس نیز قرائت شده ‌است.

منظور شهردار مشهد از بیان ایده “حرم شهر” گویا طرح نوسازی و بازسازی بافت فرسوده منطقه ثامن مشهد است که با ۱۳ هزار پلاک از سال ۷۱ در دستور کار است و هنگام آغاز طرح ۷۰ درصد ساختمان های مسکونی این بافت بیش از ۲۰ سال قدمت داشت که با گذشت دو دهه از آغاز اجرای نوسازی این بافت، این طرح هم‌اکنون حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

طبق مصوبه ۱۹ تیر ماه سال ۹۶ شورای عالی معماری و شهرسازی به منظور جلوگیری از تداوم اقدامات مخالف با حفاظت از حیثیت مکان و ارزش های ملموس و ناملموس بافت تاریخی – فرهنگی پیرامون حرم مطهر رضوی، از آن تاریخ طرح نوسازی و بهسازی حرم مطهر رضوی مصوب سال ۱۳۸۷ لغو و اجرای آن متوقف شد.

اما آبان ماه امسال استاندار خراسان رضوی اعلام کرد که نقشه راه بازسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی مورد توافق وزارت راه و شهرسازی و شهرداری مشهد قرار گرفته‌ است.

  مقرر بود وزارت راه و شهرسازی و شهرداری مشهد به صورت مشترک تا پایان امسال نسبت به تهیه طرح تفصیلی جدید با در نظر گرفتن مبانی شهرسازی و دغدغه های موجود در بافت پیرامون حرم مطهر رضوی اقدام و آن را در شورای عالی شهرسازی و معماری به تصویب رسانند.

اما شورای عالی شهرسازی خود به صورت مستقیم به این موضوع ورود کرده‌ است که این اقدام اعتراض شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر مشهد را در پی داشت.

عملیات حفاری ادامه مسیر خط سوم قطارشهری مشهد که پایانه مسافربری امام رضا (ع) مشهد را  شهرک ابوذر این شهر متصل می کند تا ۱۴ ماه آینده به پایان می‌رسد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید