اسلایدرشهری

سیاهه آلودگی هوای مشهد مصوب شد

معاون خدمات و محیط زیست شهرداری مشهد گفت: لیست و سیاهه منابع آلودگی هوای مشهد توسط شهرداری تهیه و در در کارگروه کاهش آلودگی هوای استانداری خراسان رضوی مصوب شده است.

به گزارش صدای مشهد، مهدی یعقوبی در آیین رونمایی از طرح هوشمند تفکیک پسماند در این شهر افزود: مهر ماه ۱۳۹۷ تفاهمنامه تدوین سیاهه منابع آلودگی هوای مشهد بین شهرداری این شهر و دانشگاه صنعتی شریف تهران منعقد شد تا سهم هر یک از منابع آلاینده در این کلانشهر مشخص شود.
وی ادامه داد: این سیاهه تدوین و طی روزهای اخیر در کارگروه کاهش آلودگی هوای استانداری خراسان رضوی مصوب شد.

معاون خدمات و محیط زیست شهرداری مشهد گفت: منابع آلاینده هوای مشهد به طور دقیق با تعیین سهم آلایندگی و شمار خودروهای فرسوده در سطح این کلانشهر از موارد بررسی شده در این سیاهه هستند.

یعقوبی افزود: طبق این سیاهه ۶۴ درصد از منابع آلودگی هوا در مشهد مربوط به منابع متحرک و ۳۶ درصد مربوط به منابع ثابت و نیروگاه‌هاست.

وی اضافه کرد: در بخش منابع متحرک آلودگی هوا سهم خودروهای شخصی ۵۱ درصد و سهم خودروهای سنگین و کامیون‌ها ۴۹ درصد است از این رو نوسازی خودروها نقش مهمی در کاهش آلایندگی‌ها دارد و در سه سال گذشته در حوزه خدمات شهری نوسازی ناوگان در دستور کار است.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت؛ در این راستا عمر ناوگان خودرویی در حوزه حمل پسماند نیمه‌سنگین از ۱۸ سال به چهار سال کاهش یافته‌ است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید