اجتماعیاسلایدر

دادستان مشهد: در شهر امام رضا(ع) نباید کودک کار باشد

دادستان عمومی و انقلاب مشهدمقدس گفت: در شهر امام رضا(ع) نباید کودک کار باشد. در این شهر یتیم باید حمایت شود و نباید یتیم و آسیب‌دیده اجتماعی داشته باشیم.

به گزارش صدای مشهد، محمدحسین درودی امروز، ۱۷ اسفندماه، در مراسم شروع فعالیت محاکم اطفال نوجوانان و دادسرای ویژه نوجوانان در قالب مجتمع قضایی حمایتی شوق زندگی که در دادگستری کل استان برگزار شد، اظهار کرد: از همه افرادی که در جهت پا گرفتن مجتمع شوق زندگی ایفای نقش کردند، تشکر می‌کنم.

وی بیان کرد: از سال ۹۹ که استارت مجتمع شوق زندگی خورد، افراد زیادی نقش ایفا کرده و حمایت و کمک کردند. از آقای صادقی، رئیس سابق دادگستری استان، به جهت همه حمایت‌هایی که داشتند و زحماتی که کشیدند تا مجتمع استارت بخورد یاد می‌کنم. از اولویت‌های کاری حجت‌الاسلام خلیلی، رئیس دادگستری استان، حمایت از مجتمع شوق زندگی و طی کردن مسیر رشد و تکامل برنامه‌های مجتمع بود.

درودی افزود: اگر امروز چنین جلسه‌ای را تشکیل دادیم که بگوییم فاز دوم مجتمع پا گرفته به همت و پای کار بودن حجت‌الاسلام خلیلی بوده است. خانم عابدین‌زاده و همه همکارانشان با شوق کار کردند. شهروندان، مجاوران و زائران به حکم تکلیف وجدان خود قدم در این راه گذاشتند و امروز شاهد هستیم مجتمع شوق زندگی الگو شده و در سایر استان‌ها در حال شکل‌گیری بوده که این بسیار ارزشمند است.

دادستان عمومی و انقلاب مشهد ادامه داد: مهم‌تر از همه این موارد همراهی مردم در شهر امام رضا (ع) است. اگر پای کار بودن و همراهی آن‌ها نبود، موفق نمی‌شدیم و نمی‌توانستیم به تکلیف خود عمل کنیم. یکی از صفات حضرت رضا (ع) مهربانی بوده و مجتمع شوق زندگی تجلی مهربانی این امام عزیز است که توسط مجاوران شکل گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: در شهر امام رضا (ع) نباید کودک کار باشد. در این شهر یتیم باید حمایت شود و نباید یتیم و آسیب‌دیده اجتماعی داشته باشیم. امیدواریم با همکاری همه به آن روز برسیم.

مدیریت شهری مشهد پای کار کاهش آسیب‌های اجتماعی است

محمدرضا قلندرشریف، شهردار مشهدمقدس نیز دراین مراسم اظهار کرد: کاهش آسیب‌های اجتماعی رسالت مهم مجتمع شوق زندگی است؛ آسیب‌های اجتماعی هزینه‌های زیادی را تحمیل می‌کند و قطعا در شهر مشهد باید همت مضاعفی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی داشته باشیم.

وی افزود: مجموعه «شوق زندگی» با همت دستگاه قضا شکل گرفته و به بلوغ رسیده و تبدیل به الگو شده است؛ معضلات توسط دادگستری خراسان رضوی به خوبی شناسایی شده و ورود بسیار خوبی نیز به مسائل حاشیه شهر شده است.

شهردار مشهدمقدس خاطرنشان کرد: دستگاه‌های زیاد و خیّران، متولی بحث ساماندهی آسیب‌های اجتماعی هستند و باید زمینه مناسبی برای مشاوره و خدمات فکری نیز در این حوزه فراهم شود که مجتمع شوق زندگی این تغذیه فکری را انجام خواهد داد و زمینه رشد کودکان آسیب‌دیده و خانواده‌ها را فراهم می‌کند؛ الگوی شوق زندگی در حال تکثیر است و شهرداری و مدیریت شهری نیز پای کار است و در حوزه سخت‌افزار، مکمل اقدامات فکری و نرم‌افزاری دستگاه قضا در استان هستیم.

پایان پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید