اسلایدرسیاسی

جمیله علم‌الهدی به رسانه ونزوئلایی چه گفت؟

جمیله علم الهدی گفتگوی عجیب و جالبی با یک رسانه ونزوئلایی داشته که سوژه شبکه های اجتماعی شده است.

 جمیله علم‌الهدی دختر امام جمعه مشهد و همسر رئیس جمهور که در سفر ابراهیم رئیسی به آمریکای لاتین، همسرش را همراهی کرده در مقابل دوربین‌های تلویزیون «تله‌سور» ونزوئلا حاضر شده و گفتگویی با این رسانه کرده است. علم الهدی از «کنگره بین‌المللی زنان موفق» به عنوان دستاورد خود تحت عنوان بانوی اول ایران یاد کرده و درباره آن توضیحاتی داده است.

جالب اینجاست که نسخه‌ای از کتاب جمیله علم الهدی به نام «فلسفه تربیتی نهضت امام خمینی»، روی دکور مصاحبه دیده می‌شود و به نظر می‌رسد این کتاب در ونزوئلا به زبان اسپانیایی ترجمه شده است. جملیه علم الهدی در این مصاحبه رسما برگزاری کنگره را «ایده» خودش می‌خواند و می‌گوید: «ایده من این بود که یک برنامه بین‌المللی درباره خانم‌ها داشته باشیم که بدون فاصله رسانه‌ای بتوانیم هم دیگر را ببینیم.»

جمیله علم الهدی در گفتگو با رسانه ونزوئلایی چه گفت؟

علم الهدی در پاسخ به سوالی درباره کنگره زنان تاثیرگذار گفته است: «هدف من این بود که با خانم‌های کشور‌های دیگر گفتگو کنیم و بر اساس آن، ایده‌های مشترک را پیدا کنیم. یکی از اولین کسانی که این ایده را با او مطرح کردم، خانم سیلیا (سیلیا فلورس همسر نیکولاس مادرو) بودند که از ونزوئلا مهمان ما بودند. من این را مطرح کردم. ایشان بنده را تشویق کردند و گفتند کار خیلی جالبی است و ما موفق شدیم اتحادیه بین المللی زنان تاثیرگذار جهان را تشکیل بدهیم. جمله به جمله اساسنامه را با هم مشورت کردیم و اهداف و اصول و حتی کلمات آن را با هم چک کردیم و در نهایت هشتاد تا از این بانوان انتخاب شدند.

چند بازدید هم برای خانم‌ها داشتیم. اولین بازدید از حرم حضرت معصومه بود. ایشان یک بانونی ۲۵ ساله هستند که بیش از ۱۰۰۰ سال پیش مهمان ایرانی‌ها بودند و همانجا فوت کردند. ایشان نوه پیامبر هستند ما هرچه در ایران داریم، مربوط به ایشان است.

رشد علمی ایران در قم انجام شده است

رشد علمی ایران بیشتر در قم انجام شده است. دومین بازدید خانم ها، از نمایشگاه بانوان دانشمند و مخترع ما بود. آن‌ها کسانی بودند که توانسته بودند اطلاعات خود را به فروش برسانند. تقریبا حدود ۱۰۰۰ خانم در این شرایط در ایران بودند و ما حدود ۸۰ تای این‌ها را توانستیم در شهر تهران جمع کنیم.

این نمایشگاه خیلی روی مهمانان ما تاثیر گذار بود؛ این‌ها باور نمی‌کردند بانوان ایرانی این همه رشد کرده باشند. یکی از خانم‌های خیلی اثرگذار، خانمی بود که ۶۴ رادیو دارو اختراع کرده بود. او نمونه‌ای بود از اینکه ما چرا دانش هسته‌ای را لازم داریم. چون همه ما را متهم می‌کردند که ما دانش هسته‌ای را برای بمب احتیاج داریم؛ این خانم نشان داد چطور از دانش هسته‌ای می‌شود دارو اختراع کرد و این برای مهمانان خیلی مهم بود.

علم‌الهدی در پاسخ به سوالی درباره نظر او در خصوص جامعه ونزوئلا گفته «من قبلا هم فکر می‌کردم که ارزش‌های مشترکی بین دو کشور باشد؛ اما با ملاقات‌هایی که داشتیم بیشتر متوجه شدم که ارزش‌های مشترکی داریم. خیلی خوشحال شدم که دیدم خانم‌های ونزوئلایی خیلی روشنفکر هستند، در عین حال به خانواده اهمیت می‌دهند. این به نظر من اشتراک زیادی ایجاد می‌کند. جریان‌های فکری طرفدار حقوق زنان خیلی به خانواده اهمیت نمی‌دهند. بیشتر درباره خشونت علیه زنان در خانواده بحث می‌شود، در حالی که خشونت‌های سازمان‌یافته بیرون از خانواده علیه زنان بسیار شدید‌تر است. در واقع به نظر این طور می‌آید که بدون پشتیباتی خانواده، دولت‌ها زنان را استثمار می‌کنند. زنان دو برابر مرد‌ها به دولت‌ها خدمت می‌کنند و دولت‌ها به بهانه آزادی، از آن‌ها بهره برداری می‌کنند؛ یک بهره‌برداری به عنوان نیروی کار و یک بهره‌برداری به عنوان نیروی جنسی.»

چرا ما زنان باید مثل مردان کار کنیم و درس بخوانیم و رفتار‌ خشونت‌آمیز داشته باشیم؟

فکر نکنید من می‌خواهم از مردان بداخلاق حمایت کنم؛ به هیچ وجه! رفتار بد مردان در خانواده مثل رفتار بد زنان در خانواده بداخلاقی محسوب می‌شود و منفی است. می‌دانم شما در ونزوئلا عدالت‌خواه هستید. ما مخالف ظلم هستیم. در حالی که ما می‌خواهیم زن، زن باشد. چرا باید مثل مردان کار کنیم؛ مثل مردان درس بخوانیم و دائما رفتار‌های خشونت‌آمیز داشته باشیم؟

وارثان دیکتاتور قدیمی برای کشته شدن یک زن آمدند

جمیله علم الهدی در پاسخ به سوالی درباره ناآرامی‌ها و اعتراضات اخیر در ایران گفته آمریکا سال‌ها از دیکتاتوری در ایران حمایت می‌کرد و در همین ماجرا هم از فرزند و خانواده همان دیکتاتور دوباره حمایت کرد. یک ضرب‌المثل ایرانی هست که می‌گوید دم خروس بوده است. در این هیاهوی رسانه‌ای، برای کشته شدن یک زن، وارثان دیکتاتور قدیمی آمدند و از آن‌ها حمایت شد. یک امپراتوری بزرگ رسانه‌ای شکل گرفت. دیکتاتوری الان مدل‌های مختلف دارد؛ دیکتاوری اقتصادی، سیاسی، مدیریتی، علمی و رسانه ای. ما گرفتار همه انواع این دیکتاوری‌ها هستیم و از همه این‌ها آسیب دیده‌ایم. مثل خود شما.

علم الهدی در پاسخ به جزییات علت مرگ مهسا امینی گفته «کسی در اداره پلیس دچار عارضه قلبی شد و تعدادی از کمیسیون‌های پزشکی درگیر پیدا کردن علت «قتل» بودند. مثل همه مواردی که در کشور ما در هر اداره‌ای یا حتی در خانه اتفاق می‌افتاد. کمیسیون پزشکی تشکیل می‌شود، برای اینکه «عامل قتل» را پیدا کنند. کاری که برای همه انجام می‌شود. از این اتفاق علیه حاکمیت ایران، انقلاب اسلامی ما و رهبرما سوءاستفاده کردند.

ما یک ماموریت خیلی جدی داریم، برای اینکه در برابر دیکتاتور‌هایی که در جهان می‌خواهند به انقلاب ما آسیب بزنند، مقاومت کنیم. ما می‌گوییم جنگ، علیه خودپسندی و خودخواهی است. (علیه) سوبژکتیویسم. اساس فردگرایی سوبژکتیویسم است.

فلسفه خانواده، تعاون و همبستگی اجتماعی، همگی طرد سوبژکتیویسم است. این کتاب را من در باره نظر امام خمینی در طرد فردگرایی و سوبژکتویسیم نوشته‌ام. در واقع این فلسفه‌ایست که امام خمینی ما را با آن تربیت کردند. امام خمینی یک جمله معروفی دارند که می‌گویند «از دامن زن، مرد به معراج می‌رود» و بانوان ایرانی این حرف را خوب متوجه شدند و فهمیدند برای اینکه انقلابی باشند، باید به فرزندانشان یاد بدهند از خودپسندی دست بردارند. نظام سلطه زمانی که متوجه شد که سربازانی که بدون هیچ امکاناتی می‌روند دفاع کنند، توسط زنانی در خانواده پرورش داده شده‌اند، علیه خانواده در ایران شروع به فعالیت کردند. هنوز هم در عراق و سوریه و افغانستان و بوسنی و هر جای دیگری که ایران توانسته به آزای‌خواهان کمک کند، نتیجه خانواده‌ها بوده است.

دختران ما هدف بیشترین تهاجم فرهنگی هستند

همین موضوع باعث شد که حدود سی سال است علیه خانواده هر تلاشی بکنند. امروز دختران ما هدف بیشترین تهاجم فرهنگی هستند. ایمان و نجابت و علم و تعهدات خانوادگی‌شان همه مورد تهاجم فرهنگ رسانه‌ای غرب است.

دیکتاتور رسانه‌ای تلاش می‌کند خانواده‌ها را، به خصوص در ایران نابود کند. شما می‌دانید ما یک تمدن چند هزار ساله داریم. سن و سال آمریکا از درختان دانشگاهی که من در آن کار می‌کنم، کمتر است. این است که ایرانی‌ها از تلاشی که آمریکا می‌کند خنده‌شان می‌گیرید. شما می‌دانید که همیشه خانواده ست که یک فرهنگ را حفظ می‌کند. کشور ما، ایران؛ تهاجم قدرت‌های زیادی را در قرن‌های مختلف دیده است. مغول‌ها، عرب‌ها، از کشور‌های مختلف؛ به خاطر موقعیت سوق‌الجیشی خیلی خاصی که داشته است. با این حال کسی نتوانسته فرهنگ، زبان و آداب و رسوم ما را تغییر دهد. فرهنگی که حفظ اصول خانواده است.

به همین دلیل یک موضوعی مثل مهسا امینی را آنقدر بزرگ کردند. خیلی جالب است که به عنوان پیروزی خودشان اهانت می‌کردند و نام دیکتاتور را به پدر واقعی و معنوی ما در ایران می‌دادند. پدری که مهربانی او را مردم با تمام جانشان احساس می‌کردند. واقعا مجسمه یک پدر واقعی هستند. بعد این رسانه‌ها به ایشان می‌گویند دیکتاتور. این دیگر تحریف رسانه‌ای نیست؛ این فریب و حقه‌بازی است.

در همین ماجرایی که دیدید، بهترین بهترین پسران ما، حدود ۲۰ نفر جانشان را از دست دادند. آخرینش هفته پیش بود که چند تا آدم بدجنس، مزاحم یک دختر شدند. این پسر که فردا شبش عروسی خودش بود، رفت که کمک این دختر بکند و آن‌ها او را چاقو چاقو کردند. چند ملیون جمعیت ایران برای این پسر گریه کردند. تشییع جنازه بسیار باشکوهی برای او برگزار کردند. ولی یک کلمه در هیچ رسانه‌ای گفته نشد.

پایان پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید