اسلایدرفرهنگی

جشنواره خورشید فرصتی برای نشان دادن چهره واقعی بانوان ایرانی به جهان است

عضو هیأت رئیسه و رئیس کمیسیون ویژه بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد گفت: جشنواره بین المللی رسانه خورشید یک فرصت بزرگ برای نشان دادن چهره واقعی بانوان توانمند درجمهوری اسلامی به جهان است.

به گزارش صدای‌مشهد، فاطمه سلیمی در جمع خبرنگاران در این خصوص افزود: جشنواره بین المللی رسانه ای خورشید جشنواره ای است که طی آن زنان فعال رسانه ای بیش از ۴۵ کشور جهان در مشهد حضور خواهند یافت.

وی اضافه کرد: مهمانان این جشنواره بانوان اثرگذار رسانه ای خواهند بود تا چهره واقعی زن در جمهوری اسلامی ایران به ویژه در شهر مشهد و زنان توانمندی که داریم در سطح جهانی نشان داده شوند.

عضو هیأت رئیسه و رئیس کمیسیون ویژه بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه هرقدر هم برای رسانه کار کنیم کم است اظهارکرد: اگر کار رسانه ای در کنار فعالیت ها نباشد هیچ کس از اقدامات صورت گرفته آگاه نمی شود.

سلیمی تصریح کرد: اکنون باید واقعیتی که در حوزه زنان موثر، زنان توانمند، زنان کارآفرین، زنان هنرمند، زنان نخبگانی در سطوح مختلف جامعه وجود دارد را روایت کنیم.

وی با اشاره به اینکه مشهد یک شهر بین المللی است با نگاهی جهانشهری که در دوره ششم شورای شهر مشهد، این نگاه تقویت شده است خاطرنشان کرد: مشهد شهر تمدن سازی در حوزه زنان است، می خواهیم در این جشنواره از بحث زنان نوغان که پیکر مطهر علی بن موسی الرضا(ع) را تشییع کردند تا زنان تاریخ ساز مانند خانم گوهرشاد و افراد دیگری که در ساخت تمدن ما موثر بودند روایت ها شکل بگیرد.

عضو هیأت رئیسه و رئیس کمیسیون ویژه بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: معرفی الگوهای موفق برای دختران امروزمان از دیگر اهدافی است که در این جشنواره مورد نظر است تا چهره واقعی و کرامت زن مسلمان به نمایش گذاشته شود.

سلیمی افزود: درمجموع در برنامه های جشنواره بین المللی رسانه خورشید سعی شده از رسانه های مختلف در حاشیه برنامه استفاده شود و فرصت گفتگو با افرادی که در حوزه رسانه بین المللی فعال هستند برای ایجاد نگاه واقعی از جایگاه بانوی ایرانی در نظام جمهوری اسلامی ایجاد شود.

نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این خصوص گفت: زیرساخت‌های خوبی برای برگزاری جشنواره بین مللی رسانه خورشید درمشهد وجود دارد.

مهدی ناصحی افزود: در روابط بین کشورها اکنون آنچیزکه اهمیت دارد روابط میان مردم است که در قالب دیپلماسی عمومی اتفاق می‌افتد. آن چیز که در بستر دیپلماسی رسمی پیش‌بینی می‌شود امکان ارتباط میان مردم را مهیا نمی‌کند و دراین میان بخش‌هایی مانند شهرداری‌ها می‌توانند از طریق دیپلماسی عمومی این ارتباط را شکل دهند لذا این موضوع برای ما اهمیت دارد.

نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد بابیان اینکه با هماهنگی‌های انجام‌شده میان نهاد ریاست جمهوری و وزارت ارشاد مقدمات میزبانی شایسته جشنواره بین‌المللی رسانه خورشید درمشهد آماده‌شده است اظهار کرد: این رویداد به‌درستی مهم‌ترین رویداد در حوزه دیپلماسی عمومی کشور در سال ۱۴۰۲ خواهد بود.

ناصحی تصریح کرد: آن چیزی که ما تعهد کرده‌ایم برگزاری شایسته این رویداد است و مقدمات خوبی برای این کار از سوی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد آماده‌شده است و به نظر می‌رسد شاهد برگزاری جشنواره رسانه خورشید در بهترین سطح باشیم.

وی ادامه داد: درخواست ما از دولت نیز این است که تمامی ظرفیت بخش‌های دیگر را نیز پای‌کار بیاورند تا مشهد به‌عنوان الگویی برای برگزاری جشنواره‌های بین‌المللی در حوزه‌های مختلف در کشور معرفی شود.

نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: خوشبختانه زیرساخت‌های خوبی برای این اتفاق درمشهد وجود دارد که وجود مضجع نورانی علی بن موسی‌الرضا(ع) بی‌بدیل‌ترین آن به‌عنوان دلیل وجودی شهر مشهد است.

ناصحی افزود: مشهد بستر بسیاری از فعالیت‌های بانوان تأثیرگذار در تاریخ بوده است و این‌یک اتفاق بزرگی است و انتظارمان در سطح ملی این است که به این ظرفیت‌ها توجه کنند.

حمید ضمیری نایب‌ رئیس کمیسیون ویژه زنان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد نیز گفت: جشنواره رسانه خورشید یک ظرفیت مناسب برای انعکاس نقش واقعی زنان ایرانی به‌ویژه زنان مشهدی در جهان است.

وی با بیان اینکه برقراری ارتباط میان فعالان زن رسانه‌ای خارجی و بانوان تاثیرگذارو شاخص مشهد باید از سوی این جشنواره موردتوجه قرار بگیرد اظهار کرد: هرکدام از این بانوان روایتی دارند که می‌تواند در انعکاس نقش بی‌بدیل آن‌ها تأثیر بسیار زیادی داشته باشد.

نایب‌رئیس کمیسیون ویژه زنان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد اضافه کرد: در عرصه دفاع مقدس بانوان این کشور هم شهید و مجروح دادند و هم شهید و مجروح شدند در عرصه کارآفرینی در نقاط مختلف شهر بانوان کارآفرینی هستند که برای زنان بی‌سرپرست و بد سرپرست ایجاد اشتغال می‌کنند.

ضمیری تصریح کرد: همچنین در حوزه ورزش، علمی و فرهنگی نیز بانوان بسیار توانمند و شاخصی داریم که باید موردتوجه این جشنواره بین‌المللی قرار بگیرند.شورای اسلامی شهر مشهد نیز در دو سال گذشته با راه‌اندازی کمیسیون ویژه بانوان اقداماتی خوبی درمشهد انجام داده است.

نایب‌رئیس کمیسیون ویژه زنان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد افزود: این کمیسیون با توجه ویژه شهردار در حوزه نیازهای واقعی بانوان از جمله اشتغال، ورزش، سلامت، فرهنگ و… اتفاقات بسیار خوبی را رقم‌زده است.

ضمیری گفت: امیدواریم از این جشنواره به‌عنوان یک فرصت جهت شناساندن ظرفیت‌های مشهد به‌ ویژه بانوان مشهدی در کشور و جهان استفاده مناسبی شود

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید