اسلایدراقتصادی

جریمه دیرکرد مستاجران آستان قدس رضوی بخشیده می‌شود

معاون املاک و اراضی آستان قدس رضوی اظهار کرد: به منظور تسهیل در پرداخت اجاره توسط مستاجران، جریمه دیرکرد برای افرادی که بدهی آنان کمتر از ۱۰۰ میلیون ریال و از سال ۱۳۹۰ به بعد است حذف می‌شود.

به گزارش صدای مشهد، مرتضی حقیقی اظهار داشت: بسته تشویقی برای بخش‌هایی که مستاجران تغییر کاربری داده‌اند در نظر گرفته شده به طوری که در صورت مراجعه افراد و پرداخت هزینه کاربری توسط آنان مشمول ۳۰ درصد تخفیف نقدی در پرداخت یا پرداخت به صورت اقساط ۶ ساله می‌شوند.

وی ادامه داد: افرادی نیز که هم اکنون اقساط سال‌های آینده را به صورت نقدی پرداخت کنند در سال نخست مشمول ۲۰ درصد تخفیف می‌شوند و سال بعد نیز این درصد به صورت پلکانی افزایش می‌یابد.

حقیقی با بیان اینکه حوزه املاک و اراضی ضمن صیانت از اراضی موقوفه تعامل خوبی با مستأجرین موقوفه دارد، گفت: پرداخت به موقع اجاره‌ها سبب می‌شود ضمن رعایت مسائل شرعی مربوطه، از مزایای عدم بروزرسانی اجارات بهره‌مند شوند.

معاون املاک و اراضی آستان قدس رضوی همچنین درباره اقدامات معاونت املاک و اراضی آستان قدس رضوی در حاشیه شهر مشهد نیز گفت: برای اراضی موقوفه مورد تصرف در پلاک‌هایی که اصلاحات ارضی داشته است، ۷۰ درصد حق تقدیمی‌ها بخشوده می‌شود و افراد با پرداخت ۳۰ درصد هزینه زمین و در اقساط بلند مدت در طول هفت سال می‌توانند صاحب سند شوند که این اقدامات به سنددار کردن اراضی موقوفه کمک زیادی می‌کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید