اسلایدرشهری

توافق برای ساخت ۴۰ هزار واحد مسکونی در مشهد

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد مطرح کرد

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: ما مدیرعامل دو بانک پارسیان و کارآفرین را به مشهد آوردیم. این دو بانک برای احداث ۵۵ هزار واحد مسکونی قراردادی با دولت بستند. طبق توافقات شفاهی اولیه که شکل گرفته قرار است با حضور این دو بانک از ۵۵ هزار واحد، ۴۰ هزار واحد مسکونی به مشهد اختصاص داده شود.

به گزارش صدای مشهد، موسی‌الرضا حاجی‌بگلو امروز، ۲۷ شهریورماه، در نودمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، اظهار کرد: از همکارانمان در شهرداری، شهردار و معاونان به خاطر اقدامات انجام شده در دهه پایانی صفر و پیاده‌روی اربعین تشکر می‌کنیم. زحمت کشیدند و کار جهادی انجام دادند.

وی افزود: اگر در این ایام مراسم‌های باشکوه برگزار شد و به راحتی عزاداری کردیم به خودی خود شکل نمی‌گرفت. استاندار و فرماندار پای کار بودند، دستگاه‌های امنیتی، وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه امنیت را برقرار کردند و دستگاه قضایی، دادستان مشهد، مدیرکل دادگستری استان و تمام اعضای شورای اداری تلاش کردند.

حاجی‌بگلو با بیان اینکه یکی از وعده‌های من در خصوص مطالبه‌گری حقوق مردم موضوع مسکن بود که قول داده بودیم محقق کنیم، عنوان کرد: دولت به تنهایی نمی‌تواند برای ساخت چهار میلیون مسکن اقدام کند. ما نیز وظیفه داریم در کنار دولت وعده‌ها را محقق کنیم. صحبت از ۱۰۰ هزار، ۵۰ هزار و ۴۰ هزار واحد مسکونی بود که تعدادی بهره‌برداری شد اما هنوز برای تعدادی از واحدها کلنگ‌زنی انجام نشده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: ما مدیرعامل دو بانک پارسیان و کارآفرین را به مشهد آوردیم. این دو بانک برای احداث ۵۵ هزار واحد مسکونی قراردادی با دولت بستند. در زمان حضور این دو مدیرعامل زمین‌های مد نظر در مشهد را با حضور شهردار بازدید کردیم و توافقات شفاهی اولیه شکل گرفته که با حضور این دو بانک از ۵۵ هزار واحد، ۴۰ هزار واحد مسکونی به مشهد اختصاص داده شود.

وی اضافه کرد: مسکن جزء اولویت‌های مدیریت شهری از ابتدای دوره ششم بوده و خواهد بود. اگر ساخت مسکن در مشهد رونق بگیرد، اقتصاد شهری، اشتغال و تولید شکل می‌گیرد، بنابراین مسکن اولویت و جزو برنامه‌های ما است. از شهردار خواهش دارم این موضوع را تا انتها پیگیری کنند تا انجام شود.

حاجی‌بگلو با اشاره به جلسات انجام شده قبل و بعد از مطرح شدن برنامه هفتم توسعه تصریح کرد: من دو نکته بیان و پیگیری کردم. نمایندگان مجلس و مدیریت شهری مشهد، تهران و دیگر شهرها نیز کمک کردند و فصلی به نام مدیریت شهری در برنامه هفتم توسعه شکل گرفت. قولی برای شورای اجتماعی محلات نیز داده بودیم که جایگاه قانونی نداشتند. ما طرحی را به مجلس بردیم و پیگیری کردیم که در برنامه توسعه هفتم قرار گرفت و شورای اجتماعی محلات در سراسر کشور قانونی می‌شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص طرح کاهش بهای الیت گفت: ما انتطار داشتیم این طرح به صورت دوفوریتی رای بیاورد اما رای نیاورد و یک‌فوریتی شد. قرار بود ظرف یک هفته‌ کمیسیون‌ها نظر دهند اما انجام نشد و امروز در دستور کار قرار گرفت. در هیات‌رئیسه مصوب کردیم که این طرح جزو دستورات یک تا سه باشد اما دستور کار نهم قرار گرفته است. آیا طرح الیت به نفع مردم نبود که در دستور کار ۹ قرار گرفت. این طرح باید تعیین تکلیف شود.

وی بیان کرد: آقای کریمدادی منشی شورا شدند و جایگاهشان بالا در کنار هیات‌رئیسه و بالا باشد و در جای خودشان قرار بگیرند.

حاجی‌بگلو خاطرنشان کرد: ۸۰ درصد سپرده‌های مردم در استان که در بانک‌ها سپرده‌گذاری می‌شود به خارج از استان می‌رود.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید