اجتماعیشهری

تماس ۵۷ هزار و ۳۰۸ مشهدی با ۱۲۵ در مرداد

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد از ثبت ۵۷ هزار و ۳۰۸ تماس با مرکز ۱۲۵ در مرداد ماه ۱۴۰۰ خبرداد.

به گزارش صدای مشهد، سید مرتضی نعمتی در خصوص در خصوص اقدامات سازمان آتش نشانی در مرداد ماه ۱۴۰۰ اظهار کرد: براساس استخراج و پالایش داده های آماری توسط کارشناسان گروه برنامه ریزی سازمان آتش نشانی مشهد، از ابتدای مرداد ماه میزان تماس های دریافتی مرکز فرماندهی ۵۷ هزار و ۳۰۸ بوده است که از این تعداد دو هزار و ۹۵۶ مورد آن عملیاتی و متاسفانه ۲۷ هزار و ۲۰۸ مورد آن مزاحمی و ۱۵ هزار ۲۱۴ مورد آن اشتباهی بوده است.

وی با بیان اینکه میزان تماس های مشاوره ای ما در این مدت سه هزار و ۱۵ مورد تماس بوده، افزود: میزان تماس های ما در سایر بخش ها نیز هشت هزار و ۹۱۵ مورد است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدماتی ایمنی شهرداری مشهد با اشاره به فراوانی حوادث در این ماه، بیان کرد: میزان ماموریت های مرتبط با آتش سوزی ۷۶۶مورد، ماموریت ها در حوزه امداد و نجات ۹۴۲ مورد و خدمات ایمنی ۶۱۴ عملیات بوده است این درحالی است که ماموریت های مرتبط با آتش سوزی در سال مرداد ماه سال گذشته ۸۴۳ مورد، ماموریت در حوزه امداد و نجات ۵۳۵ مورد و خدمات ایمنی ۶۶۳ مورد بوده است.

نعمتی خاطرنشان کرد: ساعات ۱۶ تا ۱۸ اوج ماموریت ها در حوزه امداد و نجات، ساعات ۱۰ تا ۱۲ اوج ماموریت در حوزه خدمات ایمنی و ساعات ۲۰ تا ۲۲ اوج ماموریت ها در حوزه آتش سوزی همچنین بیشتر عملیات امداد و نجات، خدمات ایمنی و آتش سوزی در منطقه دو شهرداری مشهد رخ داده است.

وی با بیان اینکه تعداد آتش نشانان و نجاتگران شرکت کننده در عملیات های مرداد ماه ۱۱ هزار و ۲۷۳ نفر بوده است، اضافه کرد: میزان اعزام ناوگان ها سبک و سنگین اطفای حریق و امداد نجات و موتور سیکلت های سیار نیز در این ماه سه هزار و ۸۶۴ مورد بوده است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد با تاکید بر اینکه در مرداد ماه سال گذشته ۲۲۶ درخواست پرونده ارجاعی از مناطق شهرداری صادر شده است، تصریح کرد: همچنین چهار مورد تاییدیه ایمنی، ۱۱۳ مورد بازدید پیشگیرانه از صنوف و اماکن پرخطر، دو میلیون و ۵۸۳ هزار و ۳۸۱ متر مربع کنترل ایمنی نقشه های ساختمانی، ۳۹۷ مورد صدور پروانه ساختمانی، ۶۷ مورد صدور گواهی عدم خلاف و ۱۲۶ مورد پایانکار بهره برداری صادر شده است.

نعمتی در خصوص آموزش های شهروندی گفت: در مرداد ماه سال جاری ۳۰۰ نفر ساعت آموزش شهروندی به صورت مجازی انجام شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید