اجتماعیاسلایدر

تعیین شهریه مدارس و مراکز غیر دولتی برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ بزودی ابلاغ می شود

میزان افزایش شهریه در سال تحصیلی آینده مشخص شده و بزودی به مدارس و مراکز غیر دولتی ابلاغ می شود.

به گزارش صدای مشهد ،محمد طیبی کارشناس مسئول مدارس و مراکز غیر دولتی گفت : شهریه ها بر اساس معیارهای مشخصی تعیین می شود و کیفیت سنجی یکی از مهمترین آنهاست که در مدارس و مراکز با ید رعایت شود.

وی افزود : شهریه مدارس شامل دوبخش می باشد که شهریه ثابت شامل فوق برنامه درسی است وباید صرفا براساس درس ملی تنظیم شود و شهریه مکمل به صورت کاملا اختیاری و باید مدارس فرصت برگزاری آن را داشته باشند و نمی توانند از ساعت درسی دانش آموزان برای مکمل استفاده کنند ، مکمل باید بعد از ساعت درسی و یا روزهای پنج شنبه برگزار شود.

طیبی خاطرنشان کرد: با توجه به این که قبلا شیوه نامه مکمل غیر درسی به ادارات و واحدهای آموزشی ارسال شده ،همکاران باید به این موضوع توجه داشته باشند. در غیر این صورت مصداق کم فروشی است و از سوی دستگاه های نظارتی قابلیت پیگیری را دارد و مسئولیت خسارت های احتمالی متوجه خود موسسان می باشد.

دبیر شورای نظارت مدارس و مراکز غیر دولتی گفت: واحد های آموزشی به لحاظ پیشگیری از خسارت های احتمالی نسبت به رفع موانع تعیین شهریه در اسرع وقت اقدام کنند و در صورت عدم پرداخت شهریه سال تحصیلی جدید و ثبت نام خارج از ظرفیت بسیاری از فرایندهای اداری از جمله دفتر آمار و دفتر امتحانات قابل پیگیری نمی باشد .

وی افزود: ثبت اطلاعات لازم باید کاملا واقعی باشد و در صورت ثبت اطلاعات مغایر با دستورالعمل ها ی لازم عودت شهریه پیشنهادی را به همراه دارد.

وی گفت: همکارانی که در مدارس غیر دولتی فعالیت دارند دارای پنل شخصی می باشند و میزان حق التدریس را خود همکار باید در پنل شخصی تایید کند ؛ لذا از تایید آن توسط افراد دیگر خودداری کنند.

طیبی گفت: داشتن اطلاعات کافی در هنگام ثبت نام دانش آموزان حق اولیاست و داشتن پوستر شهریه که توسط اداره مربوطه تایید شده باشد به نحوی که در معرض دید آنها باشد ضروری است و می توانند با مراجعه به آدرس https://mosharekatha.ir/home/estelamShahriye  نسبت به استعلام شهریه اقدام کنند.

افزایش ظرفیت های نظارتی بر مدارس و مراکز غیر دولتی

  طیبی گفت : عملکرد مدارس و مراکز غیر دولتی مطلوب است و کسب رتبه های علمی ، فرهنگی و هنری در سطوح مختلف از جمله جهانی همچنین تکمیل ظرفیت ثبت نام بسیاری از مدارس غیر دولتی برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ مصداق این موضوع می باشد.

وی افزود: علیرغم مشکلات متعددی که در مدارس و مراکز غیر دولتی وجود دارد تربیت نسلی پویا ، فعال و در تراز جمهوری اسلامی ایران و اسناد بالا دستی وزارت آموزش و پرورش از مهمترین دغدغه های متولیان این مدارس می باشد.

وی گفت: عمده مدارس غیر دولتی استیجاری است و متاسفانه بدون کنترل شاهد افزایش غیر واقعی اجاره بها هستیم که اگر به همین شکل ادامه پیدا کند این بخش اثر گذار آموزشی و پرورشی آسیب های جدی و فراوانی خواهند دید .

طیبی افزود: با توجه به این که عملکرد عمده مدارس و مراکز غیر دولتی رضایت بخش است اما متاسفانه برخی از واحدهای آموزشی غیر دولتی با بیان وعده های غیر واقعی به اولیا مبالغی را دریافت که کاملا غیر قانونی است .

وی خاطر نشان کرد : برنامه کاری مدارس و مراکز غیر دولتی کاملا مشخص و چهره مدارسی و مراکزی که عملکرد خوبی دارند را مخدوش می کنند.

وی گفت: اولیا می توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف واحدهای آموزشی با مراجعه به واحدهای نظارتی و کارشناسی غیر دولتی ادارات آموزش و پرورش پیگیر شکایت خود باشند.

وی با بیان این که برنامه های نظارتی ما بر مدارس و مراکز کاملا مشخص است یکی از مهمترین ظرفیت ها برای عملکرد و نظارت بر ثبت نام مدارس ،استفاده از ظرفیت رسانه ها وفضای مجازی است.

کارشناس مسئول مدارس و مراکز غیر دولتی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت:وجود انجمن اولیا و مربیان و مشارکت آنها در مدارس ظرفیت بسیار ارزشمندی است که باید به آن توجه شود .

وی افزود: انجمن اولیا به عنوان نمایندگان اولیا ظرفیت خوبی می باشند و ضرورت دارد ضمن تشکیل انجمن اولیا فعال نسبت به وظایف خود به نحو مطلوب انجام دهند .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید