اسلایدریادداشت

تصمیمات اثر کبری در مدیریت

یادداشتی از سید علی حسینی در باب مدیریت

تصمیمات اثر کبری در مدیریت

سالها پیش در هندوستان تعداد مار کبری خیلی زیاد شد و دولت برای جلوگیری از خطرات آن و به دلیل احترام حیوان در بین مردم تصمیم به پاداش برای تحویل مرده مار کبری کرد و با این روش در کوتاه مدت مشکلات حضور این مار را در بین مردم کم کرد و هزینه کمی هم پرداخت می‌کرد ، اما در مدت زمان کوتاهی هر روز به تعداد افراد زخمی با نیش مار اضافه میشد و دولت هم پول زیادی پرداخت می‌کرد و این موضوع پس از بررسی مشخص شد به علت نگهداری و پرورش غیر مجاز مار کبری در محل های مخفی با انگیزه تحویل آن به دولت و دریافت جایزه بود و اینچنین بود که تصمیم خوب دولت در کوتاه مدت به فاجعه در بلند مدت تبدیل شد .

 حال شاهد تحلیل های زیادی در خصوص تصمیمات مدیریتی هستیم که من اتفاقا از همه عزیزان تقاضا دارم بدون داشتن داده کافی نمیتوان هر تصمیمی را کارآمد و یا ناکارآمد دانست و این گذشت زمان و تجربه هست که کمک میکند ، مشخص شود یک تصمیم در بلند مدت چه مزایا و تبعاتی را برای مردم و شهر و بعضاً کشور داشته است .

البته در جوامع پیشرفته با نظر سنجی دقیق و داده کافی و شبیه سازی می‌توانند قبل از اجرایی شدن تصمیم به تبعات کوتاه مدت و بلند مدت تصمیم پی برد .

 موضوع کم کردن هزینه بهای پرداختی اتوبوس از ۱۵ درصد هزینه واقعی برای شهروندان حاشیه شهر به نزدیک به صفر یا ۱۰۰ تومان هم در کنار محاسن زیاد میتواند در صورت عدم رعایت مواردی دارای اثرات منفی باشد که امیدوارم مدیران شهری از این موضوعات غافل نشوند.

 نکته اول
کوپه vip هست
شما بارها شده در مسافرت با قطار در زمانی که از کوپه و بلیط vip استفاده میکنید شاهد احترام ویژه مهماندار بودید در صورتی که همان مهماندار در همان قطار در کوپه عادی رفتاری کاملا متفاوت دارد و این متاسفانه نشانه احترام نه به انسانیت ، بلکه به پول است .
این موضوع در خصوص پرداخت کمتر بها بلیط میتواند در بلند مدت نگاهی مشابه داشته باشد .

نکته دوم
فرستادن اتوبوسهای متفاوت یا با مشخصات و کیفیت پایین تر در این خطوط که در گذشته و مدیریت شهری دوره های قبل از چهارم شاهد این موضوع بودیم .

 عدم آماده سازی زیر ساخت های مناسب به دلیل کمبود درآمد از محل تردد این خطوط که امروزه متاسفانه در خصوص جایگاه های شارژ من کارت و غیره شاهد آن هستیم .

البته لازم به توضیح است در مناطق محروم خانواده های هستند که ادامه تحصیل ، کار و خیلی از موارد زندگی با همین اختصاص سهمیه مناسب میتواند تحت شعاع قرار گیرد و قدردان تصمیم مدیران شهری خواهند بود .

 اما راه حل مناسب

با برنامه ریزی دقیق و گرفتن کمک از مجموعه های امداد رسان مانند کمیته امداد و بهزیستی و حتی آموزش و پرورش میتوان برنامه ریزی استفاده تخفیف برای جامعه هدف را در تمامی خطوط شهری و مترو فراهم کرد که با این موضوع هیچگونه از موارد قبلی و مشکلات بلند مدت هم اتفاق نخواهد افتاد و با شارژ خودکار و هوشمند کارت ها دیگر نگران از بین رفتن کرامت مردم شهید پرور و انقلابی این مناطق هم نخواهیم بود.

سید علی حسینی
شورای معتمدین محلات حاشیه شهر مشهد
تیر ماه ۱۴۰۱

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید