اجتماعی

برگزاری کارگروه پیگیری تجهیز کتابخانه مسجد امام رضا(ع)

مدیرکل هماهنگی دستگاههای اجرایی شهرداری مشهد گفت: کارگروه پیگیری تجهیز کتابخانه مسجد امام رضا(ع) با هدف ارتقا توسعه فرهنگ کتابخوانی و افزایش سهم سرانه خدمات فرهنگی در محله نوده شهرداری (منطقه 2 ) برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری صدای مشهد، علی قناویزچی بیان کرد: کتابخانه های عمومی، یکی از ابزارهای اصلی ارتقاء توسعه فرهنگی در جوامع کنونی به شمار می روند و در توسعه نیروی انسانی و افزایش سطح علم و فرهنگ نقش اساسی بر عهده دارند و شهرداری مشهد برنامه ریزی لازم جهت تسهیل در ایجاد چنین زیرساخت هایی را با مشارکت دیگر دستگاههای متولی در دست دارد.

مدیرکل هماهنگی دستگاههای اجرایی شهرداری مشهد افزود: همجواری کتابخانه با پارک ها، مساجد، فرهنگسراها و موزه ها، می تواند نقشی بسزایی در افزایش اقبال عمومی نسبت به کتابخانه هاایفا کند، از این رو این اداره با هدف توسعه تعاملات با دستگاه های اجرایی در راستای تحقق الگوی مطلوب و بهینه مدیریت شهری و شفاف سازی امور شهری کارگروهها و جلساتی را با هدف حل مسائل بین بخشی دستگاهها برگزار می کند.

وی با اشاره به برگزاری کارگروه پیگیری تجهیز کتابخانه مسجد امام رضا(ع) با هدف توسعه و ارتفاء سطح فرهنگ جامعه گفت: اداره کل نهاد کتابخانه های خراسان رضوی و مسجد امام رضا ( ع) با ایجاد کتابخانه و تجهیز آن در محله نوده می تواند در جهت افزایش سهم سرانه مطالعه نقش بسزایی داشته باشد.

اقتتاح کتابخانه موجب ارتفا سطح فرهنگی مردم می شود
در ادامه حجه الاسلام حسن حاجی آبادی امام جماعت مسجد امام رضا(ع) و رئیس هیات امنای مسجد در خصوص تجهیز کتابخانه و افتتاحیه آن با توجه به نیاز منطقه و محرومیت فرهنگی در آن محله که جزو محلات محروم مشهد می باشند؛ گفت: افتتاحیه و وجود کتابخانه باعث خواهد شد که نگرش مردم نسبت به کتاب و ارتقاءسطح فرهنگی افزایش یابد.

رئیس هیات امنای مسجد امام رضا (ع) افزود: ابتدا به مدت ۵سال کتابخانه تجهیز شود که درخواست قریب به اتفاق هیات امنای مسجد هم همین می باشد و پس از ۵سال در صورت نتیجه بخش بودن و اقبال عمومی تمدید گردد.

برگزاری برنامه های فرهنگی با تجهیز کتابخانه مسجد امام رضا (ع)
همچنین حجه الاسلام علی اکبر سبزیان گفت: انعقاد قرارداد ۵ساله و تجهیز آن به لحاظ قانونی دارای اشکال است و قانون نهاد کتابخانه ها اجازه قرارداد زیر ده سال را به ما نمی دهد و با توجه به صرف هزینه بالا جهت تجهیز و راه اندازی کتابخانه امکان قرارداد زیر ده ساله امکان پذیر نمی باشد.

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی خراسان رضوی افزود: ما یک نیرو بعد از تجهیز به عنوان کتابدار در اختیار مردم محله قرار می دهیم تا مردم را برای عضویت در کتابخانه دعوت نماید؛ همچنین در کنار معرفی کتاب سلسله برنامه هایی با موضوعات فرهنگی و آموزشی شامل تربیت فرزند و نویسندگی و … برگزار می کنیم.

وی با بیان اینکه هزینه تجهیز کتابخانه ۵میلیارد و پانصد میلیون ریال می باشد که با کمک شهرداری و نهاد کتابخانه ها نسبت به تجهیز اقدام می نماییم؛ گفت: چنانچه اختلافی بین دو حوزه مسجد و نهاد کتابخانه پیش بیاید ما در متن تفاهم نامه قید می کنیم که داوری که فرماندار مشهد باشد بین این دو گروه حکم کند و حکم ایشان فصل الخطاب باشد.

شهرداری آماده همکاری در همه زمینه ها است
محمد مدرسی نیز گفت: با توجه به هزینه بالای تجهیز و عدم قانون از ناحیه نهاد کتابخانه ها، اگر در نهاد کتابخانه در طول ۵سال به تعهدات خود نتوانست عمل نماید، با یک داوری نسبت به حل و فصل مشکلات پیش آمده اقدام نماییم و شهرداری در هر جا نیاز باشد آماده همکاری می باشد.

گفتنی است؛ در این جلسه مقرر شد تفاهم نامه به مدت ده سال بین مسجد امام رضا(ع)و نهاد کتابخانه ها منعقد گردد، در ایام دهه کرامت نسبت به افتتاحیه و بهره برداری از کتابخانه اقدام شود، کتابخانه به نام شهدای آبقد نامگذاری شود و دو نفر نیروی کتابدار جهت انجام امور اداری کتابخانه در آنجا مدیریت و کتابداری نمایند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید