فرهنگی

بادپا: انجمن های علمی هم‌پا با دانشگاه ها جلو نیامدند

مدیر کل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با اشاره به اینکه انجمن های علمی هم‌پا با دانشگاه ها جلو نیامدند، گفت: این نهاد باید در زمینه حل مسائل مربوط به صنعت ورود پیدا کند‌.

به گزارش صدای مشهد، مهدی بادپا در افتتاحیه نخستین رویداد ملی پویش (نشست دبیران کل و کارشناسان انجمن های علمی و دانشجویی سراسر کشور) که عصر سه شنبه در سالن رودکی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد بیان کرد: بهترین افرادی که می توانند به انجمن های علمی کمک کنند، در این نشست جمع شدند‌ از دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تا اساتید مطرح کشور.

وی به هدف و نتایج برگزاری این نشست اشاره کرد و گفت: نقطه قوت این برنامه ارائه آن به صورت کارگاهی است و خروجی این نشست می تواند ارائه ایده های نو و کاربردی به وزارت علوم باشد.

مدیر کل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و تحقیقات و فناوری خاطر نشان کرد: در این برنامه ۴ نشست تخصصی برگزار می شود که زمینه و فرصت تعامل و ارتباط هر چه بیشتر و حل مسائل انجمن علمی را فراهم می کند.

وی گفت: دانشجو ۴ سال در ارشد درس می خواند و اگر در این مدت فرهنگ توسعه دانش بنیان را آموزش ببینند می توانند بعد فارغ التحصیلی به راحتی شرکت تاسیس کنند و درآمدزایی داشته باشند.

بادپا تاکید کرد: بهترین مکان برای حلقه وصل دانشگاه و پارک های علمی و فناوری، می تواند انجمن های علمی باشد.

وی خاطرنشان کرد: انجمن های علمی هم پا با دانشگاه ها جلو نیامدند؛ در حالیکه باید رشد داشته باشند و به حل مشکلات جامعه و مسائل مربوط به صنعت و کارهای جدی ورود پیدا کنند.

لزوم تغییر رویکرد دست آورد محوری به انسان محوری در دانشگاه ها

دکتر رضا لطفی نیز در این مراسم بیان کرد: وزارت علوم نیاز به پارادایم شیفت و تحول و اصلاح نگاه دارد‌. دانشگاه های کشور دست آورد محور بوده‌، در حالیکه داشجویان انسان هستند و با سرمایه عظیم انسان ها مواجه هستیم و باید از دست آورد محور به پرورش انسان تغییر رویکرد صورت گیرد.

معا‌ون پژوهشی دانشگاه فردوسی مشهد بیان کرد: انجمن های علمی نقش بسیاری در تربیت انسان های شایسته در دانشگاه دارند که باید توجه ویژه نسبت به آن صورت گیرد.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب آموزش از غربی ها را عیب نمی دانند و چیزی که مذمت شده تا ابد شاگرد بودن است.

لطفی در ادامه با تاکید بر لزوم حکمت آموزی ابراز کرد: حکمت را باید آموخت چرا که گمشده ماست؛ از این رو باید دنبال منابع حکمت باشیم.

معاون پژوهشی دانشگاه فردوسی گفت: مجمع جهانی اقتصاد در مصاحبه با هزاران مدیر در سراسر کشور لیستی از مهارت را ارائه کرده است که هر انسانی به آن نیاز دارد و هر ۵ سال یکبار آن را به روز می کند.

وی اظهار کرد: اولین مهارت، تفکر تحلیلی است و سوال اینجاست که چه اندازه دانشجو را درگیر این مساله و یادگیری و آموزش کردیم؟

وی به نقش و وظیفه خطیر انجمن های علمی اشاره کرد و گفت: این نهاد وظیفه خطیر پرورش دانشجو را برعهده دارد که باید در سراسر کشور و تمام دانشگاه ها به رسمیت شناخته شود.

لطفی افزود: یکی از مهارت های مهم تفکر است و سوال اینجاست که چه اندازه دانشجو را متفکر تربیت کردیم؛ در حالیکه در اسلام ارزش یک ساعت تفکر از ۷۰ ساعت عبادت بالاتر است‌.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید