اسلایدراقتصادی

امضای ۷۰ قرارداد همکاری بین دانشگاه و صاحبان صنایع برای اشتغال ۳۲ هزار دانشجو خراسانی

سومین کنسرسیوم تخصصی مهارت آموزی و اشتغال دانشگاه فنی و حرفه ای کشور در مشهد ۷۰ قرارداد همکاری بین دانشگاه و صاحبان صنایع برای اشتغال ۳۲ هزار دانشجو استان تحت عنوان "تاد" امضا شد.

 به گزارش صدای مشهد، سیدمولا خاتمی، رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای خراسان رضوی در سومین کنسرسیوم تخصصی مهارت آموزی و اشتغال دانشگاه فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی که چهارشنبه(۴بهمن) در دانشگاه فنی و حرفه ای شهید منتظری مشهد برگزار شد، گفت: آموزش، مهارت و اشتغال سه جز لاینفک هستند و در این راستا با ۷۰ واحد صنعتی تفاهم نامه به امضا رسید که بر اساس آن ۳۲ هزار دانشجو طی مدت ۵سال جذب این صنایع خواهد شد.

وی با اشاره ابتکار دانشگاه فنی و حرفه ای در طرح تاد به اهداف این طرح از جمله تامین نیروی انسانی مورد نیاز صنایع، اشاره کرد و افزود:  بهره بردن از اساتید شاغل در صنایع، همکاری با صنایع در انجام بخشی از آموزش در دل صنعت،آمایش رشته های تحصیلی بر اساس نیازهای اشتغال شهرستان و همچنین تدوین سرفصل های کاربردی و هدفمند بر اساس نیازهای آموزشی اعلام شده از طرف صنایع از اهداف این تفاهم نامه ها می باشد.

در ادامه سیدهادی طباطبائی، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی نیز با اشاره به پیشرفت های علمی و فناوری کشور در دوره پس از انقلاب و با یادآوری بیانات مقام معظم رهبری در خصوص تلاش دشمن برای القاء یأس در مردم نسبت به انقلاب و آینده کشور اظهار کرد: مصداق های پیشرفت کشور که موجب اعتلای ایران اسلامی شده بسیار است که باید تقویت شود.

وی همچنین  در پایان بر اهتمام و جدیت در امنیت و صحت انتخابات پیش رو تاکید کرد.

در بخش دیگری از این مراسم محمدامین بابایی، فرمانده قرارگاه اشتغال استان خراسان رضوی با ابراز خرسندی از جهش ایجاد شده در دانشگاه با عقد این تفاهم نامه ها، گفت: دانشگاه فنی و حرفه ای استان در حرکت به سمت دانشگاه های نسل ۳ و ۴ است . هرچند این حرکت با تاخیر شروع شده ولی نقش به سزایی در مسئولیت پذیری دانشگاه نسبت به مسائل جامعه دارد.

عرفان خسرویان، رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور در سخنان خود مسئله اشتغال را جزو مسائل پیچیده دولت ها دانست و بر نقش دولت در از میان برداشتن موانع پیش روی صنعت تاکید کرد.

وی با اشاره به تاثیرات تحریم های ظالمانه، از صاحبان صنایع به عنوان جهادگران خط مقدم جبهه تولید و اشتغال یاد کردند و گفت: یکی از ارکان تولید  تامین نیروی انسانی ماهر است  با توجه به سند تحول دانشگاه فنی و حرفه ای در دولت سیزدهم، تربیت مهندسین و تکنسین های قابل و ماهر و لزوم گفتگو و ارتباط بین صنعت و دانشگاه ضروری است .

خسرویان ادامه داد: تدوین اطلس مشاغل استان توسط صاحبان صنایع ضروری است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور در ادامه به بحث مهاجرت نیروی کار ماهر به کشورهای اطراف با دستمزد بالا و وجود صنایع فناورانه اشاره کرد و افزود: در صورتی که طی ۵ سال آینده برای این مشکل تدبیری اندیشیده نشود با بحران کمبود نیروی انسانی ماهر در صنعت مواجه خواهیم بود.

خسرویان همچنین به اهمیت تربیت نیروی انسانی لازم برای بهره مندی از کریدورهای شمال به جنوب و شرق به غرب اشاره کرد و افزود: این اقدام  درآمدی بالغ بر ۶۰ میلیون دلار برای کشور خواهد داشت، و به فرصت های پیش روی صنعت و لزوم تربیت نیروی کار متناسب منجر می شود.

لازم به ذکر است در این مراسم مدیران عامل شرکت های نیان الکترونیک و طاها قالب توس و قائم مقام گروه نرم افزاری پارت به نمایندگی از صاحبان صنایع در خصوص لزوم برقراری ارتباط بین صنعت و دانشگاه و تربیت نیروی ماهر مورد نیاز صنایع صحبت کردند.

در پایان، قرادادهای همکاری طرح تاد بین رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور و مدیران عامل صنایع به امضا رسید.

پایان پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید