اسلایدرشهری

افتتاح مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین در مشهد

گزارش شست خبری مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل باردرون شهری شهرداری مشهد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای مشهد، نشست خبری مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل باردرون شهری شهرداری مشهد روز یکشنبه در محل سالن شهدای شهرداری مشهد با حضورخبرنگاران برگذارشد.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری شهرداری مشهد گفت: سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری شهرداری مشهد جزو جوانترین سازمن های مدیریت شهری می باشد.

سید جعفر شمس با بیان اینکه شهر مشهد در حوزه حمل ونقل بار ۳ محدوده ترافیکی رادارا می باشد افزود :محدوده قرمز محدوده اطراف حرم مطهر می باشد و تمامی ورودی های اطراف حرم مطهر شامل محدوده قرمز هستند و ساعت مجاز کار خودروهای حمل ونقل باری نیمه سنگین و سنگین در این محدوده از ساعت ۱۰ شب تا ۹ صبح می باشد و محدوده زرد شامل رینگ صد متری شهر مشهد مقدس خود صد متری و داخل آن را شامل می شود و محدوده سبز محدوده خارج رینگ صدمتری شهر مشهد محدوده خیابان بهار- احمد آباد – بلوار وکیل آباد و ملک آباد را شامل می شود.

به گفته شمس : کنترل خودروهای حمل و نقل باری سنگین و نیمه سنگین با هدف کنترل آلودگی هوا و کمک به محیط زیست و کنترل ترافیک شهر مشهد می باشد.

مدیر عامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری شهرداری مشهد با بیان اینکه در شهرمشهد تعداد ۱۰۰ هزار خودروی حمل و نقل باری وجوددارد تصریح کرد: تعداد ۷۰ هزار خودرو ، خودروهای حمل ونقل باری سبک را شامل می شوند ومرکز معاینه فنی خودرو های سنگین در یک ماه آینده در داخل شهر مشهد افتاح خواهد شد.

سید جعفر شمس خاط نشان کرد:درراستای کاهش آلایندگی هوا در شهر مشهد سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری شهرداری مشهد طرح توسعه موتور سیکلت برقی درشهر مشهد رااز۲۶ آذر شروع کرده است تا سه سال آینده تقاضای شهروندان شهر به سمت استفاده از موتور سیکلت برقی برود.

وی تاکید کرد: فرایند خرید موتور سیکلت برقی برای شهروندان آسان می باشد، شهروندان می توانند کاملا به صورت الکترونیکی و با مراجعه به سایت سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری شهرداری مشهد به آدرس www.ftm.mashhad.ir نسبت به خرید موتور سیکلت برقی اقدام نمایند .

لازم به ذکر است این طرح در راستای کاهش آلودگی هوا شهر مشهد وهمچنین کمک به محیط زیست می باشد و به شهروندان برای خرید موتورها ی برقی وام ۱۰۰ میلیون تومانی داده می شود و خرید موتور برقی بدون دریافت وجهه اولیه از شهر وندان صورت می گیرد.

خبرنگار: مصطفی حاجی زاده

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید