اسلایدرفرهنگی

کاروانهای زیر سایه خورشید به سراسر کشور اعزام شدند

همزمان با سالروز ولادت حضرت معصومه (س) و آغاز دهه کرامت “کاروانهای زیر سایه خورشید” برای برگزاری جشنهای مردمی این ایام از مشهد به دو هزار نقطه از سراسر کشور اعزام شدند.

به گزارش صدای مشهد، مدیرعامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران گفت: مراسم بدرقه این کاروانها دیشب با رعایت مولزین بهداشتی و فاصله‌گذاری فیزیکی در حرم مطهر رضوی برگزار شد. 

مجتبی مختاری افزود: سیزدهمین دوره “جشنهای مردمی زیر سایه خورشید”  امسال در حالی برگزار شده که نه تنها ایرانیان بلکه تمام مردم جهان با مشکل شیوع گسترده ویروس کرونا درگیر هستند بنابراین جشنهای امسال با محدودیتهای ویژه و رعایت کامل پروتکل‌‎های بهداشتی برگزار می‌شوند. 

وی ادامه داد: “جشنهای زیر سایه خورشید” امسال نیز با همکاری سه هزار تشکل مردمی در دو هزار نقطه جغرافیایی برگزار می‌شوند و ۱۱۰ خادم، ۴۵ مبلغ مذهبی و ۳۱ مدیر در قالب ۴۵ کاروان بستر شادی مومنانه را در نقاط مختلف کشور در شرایط بحران جهانی کرونا فراهم خواهند نمود.

مدیرعامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی گفت: هدف “کاروانهای زیر سایه خورشید” تنها یک جشن و مراسم عمومی نیست بلکه برنامه بازدید از بیمارستانها، پادگانها و مراکز دانش‌بنیان نیز در دستور کار آنها قرار دارد. 

وی افزود: همچنین با توجه به شعار “سال جهش تولید” و برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی، پرچم بارگاه منور امام رضا (ع) به مراکز استقرار و فعالیت صنایع سنگین و سبک و فروشگاههای تولیدی و توزیعی می‌رود. 

مختاری ادامه داد: حضور در مناطق محروم، دیدار با خانواده شهدا به ویژه شهدای سلامت هر استان و همچنین تقدیر از کادر درمانی درگیر با بیماری کرونا از دیگر برنامه‎ این کاروانها هستند. 

وی گفت: جشنهای زیر سایه خورشید امسال تنها در داخل کشور برگزار خواهد شد و در بعد بین‌الملل کاروانی اعزام نمی‌شود. 

مدیرعامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی اضافه کرد: این سفرها از امروز و در سالروز میلاد پربرکت حضرت معصومه(س) آغاز شد و تا سیزدهم تیر ماه جاری مقارن با سالروز میلاد حضرت رضا(ع) ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: امسال جشنهای زیر سایه خورشید به صورت محدودتر از سالهای گذشته برگزار می‌شوند و طبق برنامه‎ریزی و هماهنگی‎ انجام شده با استانداریهای سراسر کشور به صلاحدید مرکز استان و با رعایت کامل پروتکل‎های بهداشتی برنامه‎های فرهنگی اجرا خواهند شد اما بطور قطعی در مناطق با وضعیت قرمز کرونا هیچگونه تجمع مردمی نخواهیم داشت.

مختاری اجرای پروتکل‌های بهداشتی به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کووید ۱۹ را از مهمترین اولویتها و دغدغه ستاد برگزاری سیزدهمین دوره جشنهای مردمی زیر سایه خورشید عنوان کرد.

وی گفت: به همین منظور در ابتدای راه پرچم بارگاه منور رضوی امسال بدون تجمع و برگزاری آیین، متبرک شد و خدام و دیگر اعضای کاروان ها نیز پیش از اعزام با انجام تست کرونا محیای سفر شدند که در این مرحله اگر تست آن ها مثبت باشد، اعزام نخواهند شد.

مدیرعامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی  استفاده از ماسک در طول سفر، ممنوعیت دیده بوسی و دست دادن، ضدعفونی روزانه البسه کاروان، عدم ابتلا اعضا به هر گونه بیماری، ضدعفونی مکرر پرچم و جعبه آن، رعایت فاصله اجتماعی در مراسمات، ممنوعیت ملاقات ها و گعده ها، ممنوعیت لمس پرچم، استفاده از دستکش در زمان توزیع متبرکات را از جمله پروتکلهای ابلاغی ستاد برگزاری سیزدهمین دوره جشن های مردمی «زیر سایه خورشید»در سال جاری ذکر کرد.

 جشنهای “دهه کرامت” از ابتدای ذی‌القعده همزمان با سالروز میلاد حضرت معصومه (س) آغاز شده و و تا روز ۱۱ ذی‌القعده سالروز میلاد امام رضا(ع) ادامه دارند. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید