اسلایدرشهری

اختصاص ۱۰۰ هزار دستگاه موتور برقی/ بهره برداری از رود پارک چهل بازه 

گزارش نشست خبری معاون شهردار مشهد

 معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری به اقدامات این مرکز در سال جاری اشاره کرد و گفت: ۱۰۰ هزار دستگاه موتور برقی با اعتبار ۶ میلیارد تومان در راستای کاهش آلودگی هوا از قیمت ۳۰ تا ۸۰ میلیون تومان به شهروندان واگذار می شود.

به گزارش صدای مشهد، خلیل منبتی، معاون عمران، حمل و نقل ترافیک شهرداری مشهد در نشست خبری روایت شهر که شنبه ۱۹ آذرماه در جمع اصحاب رسانه برگزار شد، گفت: تقاطع غیرهمسطح خلیج فارس، زیرگذر آزادی به جانباز، مسیر اسماعیل‌آباد، پارک چهل‌بازه از جمله پروژه‌هایی است که سال ۱۴۰۰ به پایان رسیده است.

وی با اشاره به اینکه تا خرداد ۱۴۰۲ تمام محورهای پروژه تقاطع غیرهمسطح آزادگان به بهره‌برداری خواهد رسید، از آماده بودن فاز اول رودپارک چهل‌بازه برای بهره‌برداری خبر داد و گفت: چپ‌گرد آزادی به بزرگراه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نیز آماده است و تا پایان ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

بهره برداری از فاز ۵ بوستان وکیل‌آباد در ۱۴۰۲

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد با بیان اینکه فاز ۵ بوستان وکیل‌آباد اواخر سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید، افزود: پارکینگ هشت‌آباد، باغ‌موزه دفاع مقدس و تقاطع شهید حریری از جمله پروژه‌هایی هستند که به بهره‌برداری خواهند رسید.

منبتی با بیان اینکه دوربرگردان غیرهمسطح شهید میرزایی سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید، عنوان کرد: به‌زودی ۳۰ واگن جدید مترو به خط ۲ اضافه خواهد شد و همچنین اعتبار سیگنالینگ تأمین و کار آن توسط چینی‌ها در حال انجام است.

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد درباره وضعیت کمربند جنوبی نیز گفت: در این خصوص ما مجری سیاست‌های شورای شهر هستیم، اما در سایر محورهای شهر عملیات و مطالعاتی در حال انجام است. مطالعات بلوار نماز در دست اجرا است که در آینده این بلوار را از طریق تونل یا پل و یا راه به بلوار برونسی متصل شود.

اتمام حفاری فاز یک خط سه قطار شهری

منبتی از اتمام حفاری فاز یک خط سه قطارشهری خبر داد و بیان کرد: هسته مرکزی آماده شده است؛ ایستگاه سلامت برای شهرک سلامت ساخته شده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد اعتبار حمل و نقل و ترافیک به قطارشهری اختصاص داده شده است، بیان کرد: قطارشهری با هزار و ۹۸۰  میلیارد تومان بیشترین اعتبار را دارد؛ دولت ۴ هزار میلیارد تومان باید تخصیص میداد که تا امروز پرداخت نشده است، ۲ هزار میلیارد بودجه نفتی و ۲هزار میلیارد اوراق نفتی باید اختصاص یابد.

منبتی در خصوص موتور برقی خاطرنشان کرد: قرار شد ۱۰۰ هزار دستگاه موتور برقی با اعتبار ۶ میلیارد تومان واگذار شود. قیمت موتور برقی از ۳۰ تا ۸۰ میلیون تومان بوده که تا سقف ۱۰۰ میلیون تسهیلات با کارمزد ۴ درصد به صورت دو ساله پرداخت می‌شود.

وی افزود: تفاهم‌نامه با بانک مهر ایران انجام شده است. دادن تسهیلات تنها با نامه کسر از حقوق انجام می‌شود و نیازی به ضامن نیست. برای شارژ این موتورها قرار است وزارت صمت همکاری کرده و خشاب‌هایی برای باطری این موتورها در خیابان قرار دهد. تصمیم داریم مسیرهایی برای موتورسیکلت‌ها فراهم و مسیرهای دوچرخه را نیز بازنگری کنیم.

وی افزود: ساخت پارکینگ برای شهرداری سودی ندارد به همین علت از بخش خصوصی دعوت میکنیم برای سرمایه گذاری در این بخش اقدام کنند.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد افزود: در ایام پیک مسافر ۱۰۰ هزار خودرو وارد شهر میشوند و اگر متوسط سه روز هم اینجا اقامت داشته باشند یعنی ۳۰۰ هزار جای پارک، با استفاده از زمینهای بایر و فضاهای خالی که وجود دارد، کمبود پارکینگ را مدیریت می‌کنیم.

منبتی در خصوص پروژه میدان بیت‌المقدس گفت: تصمیم‌گیرنده واقعی ما نیستیم. به این نتیجه رسیدیم از خیابان تهران پایین برویم تا به زیرگذر برسیم. مطالعات را شروع و امکان‌سنجی را بررسی کردیم. قرار است این طرح را در شورای حمل‌ونقل مشهد مطرح کنیم و بعد به شورای همتا ببریم تا در آنجا مصوب شود.

تذکر حجاب در مترو

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد در خصوص تذکر حجاب در مترو، خاطرنشان کرد: همکاران ما در مترو تذکرات را می‌دهند اما ما ضابط قضایی نیستیم و اگر درگیری پیش بیاید همکاران ما مجرم می‌شوند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید