اسلایدرفرهنگی

آیت‌الله علم‌الهدی: بستن درهای حرم فشار سنگینی به تولیت وارد کرد

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: تعطیلی و بستن درهای حرم رضوی برخوردی شدید با عمق عواطف و احساسات عاشقان اهل بیت(ع) در سراسر دنیا بود و فشار سنگینی را به تولیت آستان قدس رضوی وارد کرد.

به گزارش صدای مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی دوشنبه شب در مشهد طی دیدار با ایرج حریرچی معاون وزیر بهداشت و درمان افزود: فشار سنگین دو جانبه‌ای هم از سمت مردم و هم از سمت اصناف و بازاریان اطراف حرم برای مسائل اقتصادی وجود دارد که باید با توجه به این خواسته‌ها برای مشهد طرح محدودیت زیارت و اقتصادی ریخته شود.

وی ادامه داد: الان در دوران دهه کرامت هستیم که قبلا اوج حضور زائران در مشهدالرضا بوده اما هم‌اکنون به دلیل محدودیتها مقدار حضور زائران بسیار کم شده و این مهم معضل اقتصادی جدی را برای مردم مشهد ایجاد می‌کند.

امام جمعه مشهد گفت: از معاون وزارت بهداشت و درمان درخواست داریم تا به مشهد با وضعیت ویژه‌ای نگاه شود، حرم امام رضا(ع) وسعت زیادی دارد و بحمدالله با دقت زیاد پروتکل‌های بهداشتی در حرم رعایت می‌شود.

وی بر نقش مهم ستاد ملی مبارزه با کرونا نیز تاکید و بیان کرد: همینطور که به مردم گفته می‌شود با کرونا زندگی کنند ما هم باید بر اساس کرونا شهرها و استانها را مدیریت کنیم تا فشار اقتصادی بیش از این مردم را آزار ندهد.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: باید برای مشهد برنامه‌ریزی خاصی داشت تا هم جوابگوی عواطف زیارت باشد و هم اقتصاد شهر فلج نشود. همچنین با یک مدیریت صحیح و تامین منابع می‌شود  زائران را در ورودیهای شهر غربالگری کرد تا اقتصاد و عواطف زائران سرکوب نشود.

وی ادامه داد: مردم مشهد در وضعیت اقتصادی نامطلوبی هستند زیرا اقتصاد مشهد حول محور زیارت می‌چرخد. در جهت درمان البته مشهد مقدس با کمبودی مواجه نشد و با همراهی بسیج دانشگاه علوم پزشکی غربالگری گسترده مردم در خانه‌هایشان صورت گرفت

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: ابتلاء در شهر زیارتی مشهد وضع نامطلوبی دارد و گسترش این بیماری زیاد شده است. از ابتدای این امر استان خراسان رضوی با همت بالای استاندار و نیروهای جهادی در وضعیت خوبی در مقابله با این ویروس قرار گرفت.

وی افزود: استاندار خراسان رضوی توانست با وجود شرکتهای معین اقتصادی بخشی از سرمایه مورد نیاز استان را تامین کند و بخشی دیگر را به تامین وسایل بهداشتی در دانشگاهها اختصاص دهد اما بازهم کافی نیست لذا امیدواریم با عنایت خداوند و مدیریت صحیح بتوانیم از این بحران عبور کنیم. 

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۲۰۷ هزار و ۵۲۵ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند. این بیماری تاکنون جان ۹ هزار و ۷۴۲ نفر را در کشورمان گرفته است. همچنین تاکنون ۱۶۶ هزار و ۴۲۷ نفر از مبتلایان به کرونا در ایران بهبود یافته‌اند.  

“پاندمی کرونا” تاکنون در سطح جهان ۹ میلیون و ۹۸ هزار و ۵۹۶ نفر را بیمار کرده و جان ۴۷۱ هزار و ۵۱۶ نفر را در ۲۳۰ کشور گرفته است.

چهار میلیون و ۸۶۸ هزار و ۳۰۰ نفر از افراد مبتلا به کرونا در سطح جهان  تاکنون درمان شده‌اند. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید