اجتماعیاسلایدر

آیت‌الله علم‌الهدی:  بازدارندگی اقتصادی، دستاورد وقف هدفمند و مخلصانه است

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: وقف تا پیش از انقلاب اسلامی، صرفاً یک گونه عمل خیر بود اما پس از انقلاب به بنیه عظیمی تبدیل شد که در مقام یاری‌رسانی به اقتصاد کشور ایستاده و نفع خود را متوجه اقشار و آحاد مختلف ملت می‌کند.

به گزارش صدای مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در همایش سراسری مدیران سازمان‌های ثبت اسناد و املاک که صبح روز چهارشنبه با حضور مدیران کل اوقاف و امور خیریه استان‌ها در تالار همایش‌های مجتمع فرهنگی میلاد برگزار شد، اظهار کرد: امروز همه دنیای استکبار متمرکز و منسجم شده تا جریان استکبارستیزی را در عالم براندازی کند و آن چیزی را هم که هدف قرار داده‌اند، براندازی ایده اصلی حاکمیت جهانی اسلام از طریق فتنه نرم یا جنگ سخت است و در این راه از هیچ جنایتی هم فروگذاری ندارند.

ایشان افزود: در این شرایط، چیزی که ما را در مقابل دشمن پیروز می‌کند، دستیابی به بازدارندگی مقتدرانه‌ای است که حتی فکر جنایت و تجاوز را از ذهن دشمن معاند و شیطان‎صفت اسلام دور می‌کند.

اقتدار اقتصادی، عامل بازدارندگی کشور

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حفظ و صیانت از موقوفات به معنای نگهداری کامل و پاسداری دقیق و مدبرانه از ثروتی است که برای حال و آینده این مردم ذخیره شده است، خاطرنشان کرد: حفظ موقوفات برای جامعه اسلامی یک ضرورت است زیرا توسعه شعائر دین در گرو آن است که نیات خیر و انگیزه‌های الهی به شکوفایی برسند و خوشبختانه روزبه‌روز هم در حال احیای موقوفات کشور هستیم که تأمین اقتدار اقتصادی انقلاب و کشور را در تقابل با تحریم‌های ظالمانه و ابزارهای فشار اقتصادی آنان درپی خواهد داشت.

ایشان ادامه داد: این جریان، یک میدان چشمگیر و قابل‌توجه است که با تدبیر هوشمندانه باید اداره شود و گسترش پیدا کند. همین موقوفات است که می‌تواند مایه جبران خلأها باشد، در برابر همه تهاجمات اقتصادی دشمن به شکوفایی برسد و آحاد ملت را از برکات خود بهره‌مند کند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی انقلاب اسلامی را نقطه تحول وقف در تاریخ دانست و تصریح کرد: وقف تا پیش از انقلاب اسلامی، صرفاً یک گونه از خیرات و اعمال حسنه‌ای بود که از قوم سلف به ملت خلف می‌رسید اما پس از انقلاب اسلامی به بنیه عظیمی تبدیل شد که در مقام یاری‌رسانی به اقتصاد کشور ایستاده و از آن‌جا که نفع خود را متوجه اقشار و آحاد مختلف ملت می‌کند، مجاهدت مدیران کل اوقاف در استان‌های کشور نیز اهمیت مضاعف خواهد داشت.

ایشان تأکید کرد: امروزه بسیاری از خیرات و برکاتی که در ابعاد مختلف فرهنگی، انقلابی و اقتصادی نصیب کشور و ملت می‌شود، از محل دارایی‌های موقوفات است. این خیرخواهی‌ها شاید در مقیاس افراد، خرد و جزئی به نظر برسد اما وقتی در مقیاس یک کشور و یک ملت به آن نگاه کنیم، حقیقت نقش‌آفرینی آن در جهت جریان سازی کلان و مقابله سراسری با تهاجم دشمن آشکار می‌شود. از خداوند متعال می‌خواهیم که اجر و منزلت همه واقفان و متولیان را مضاعف بگرداند.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید