فرهنگی

آستان قدس ۳ میلیون ماسک در اختیار بیمارستان‌ها و خانواده‎ های کم‌بضاعت قرار داد

آستان قدس رضوی این روزها همزمان در دو جبهه حضور دارد؛ از سویی همچنان در عرصه مقابله با کرونا فعال است و از سوی دیگر به دنبال حمایت از نیازمندان در آستانه ماه مبارک رمضان است.

از آغاز شیوع بیماری در بهمن ‎ماه ۹۸، با هماهنگی‌های صورت گرفته میان بخش‎های مختلف آستان قدس رضوی، توزیع غذای متبرک حضرت رضا(ع) در قالب طرحی تحت عنوان «نسیم مهر رضوی» بین بیماران و کادر درمانی بیمارستان‌های درگیر کرونای خراسان رضوی و سراسر کشور در دستور کار قرار گرفت.

ظرف دو ماه گذشته، در مجموع ۱۵۰ هزار وعده غذای متبرک در همه بیمارستان‌های دارای مبتلایان به کوئید۱۹ خراسان رضوی و اقصی نقاط کشور و نیز ۷۰ هزار بسته متبرک رضوی ویژه کادر درمانی توزیع شده است.

به گفته حامد صادقی سرپرست معاونت محرومیت‌‎زدائی آستان قدس رضوی، پس از بهره‌مندی همه بیمارستان‌های مبتلا به بحران، در مرحله دوم نیازمندان ساکن حاشیه شهرها و سپس روستاهای دورافتاده خراسان رضوی زیرپوشش این طرح معنوی قرار گرفته‎اند و تا پایان ماه مبارک رمضان همچنان از برکات این طرح بهره‌مند خواهند شد.

وی در این رابطه با ارائه آماری گفته است: از بیستم بهمن‌ماه سال گذشته، بیش از ۲۳ هزار پرس غذای متبرک مهمانسرا میان محرومان حاشیه‌نشین شهرها توزیع شده است. به علاوه، از تاریخ ۲۷ بهمن‌ماه سال ۹۸، افزون بر ۵۲ هزار پرس غذا بین روستاهای دوردست با فواصل بالای ۴۰ کیلومتر از شهر مشهد توزیع شده است.

همچنین آستان قدس رضوی به مناسبت ولادت امام عصر(عج)، نسبت به طبخ و توزیع ۱۵۰۰۰ پرس غذای گرم بین خانواده‌های نیازمند حاشیه شهر مشهد اقدام کرد. به بهانه بزرگداشت روز ارتش نیز ضمن سرکشی به بیمارستان شمس‌الشموس نیروی زمینی و نیز هفت قرارگاه مرزی استان با توزیع حدود ۲ هزار پرس غذای متبرک حضرت رضا(ع) از جانفشانی‌های نیروهای نظامی قدردانی شد.  

طرح «سفره مهربانی» اقدامی دیگر از  معاونت محرومیت‌زدائی آستان قدس رضوی بود که با توزیع ۵۰ هزار بسته معیشتی شامل مواد غذایی، لوازم بهداشتی و اقلام فرهنگی در حاشیه شهر مشهد طی چند هفته اخیر، انجام شده است،  برای ماه مبارک رمضان نیز توزیع ۵۰ هزار بسته کمک‌معیشتی دیگر در مناطق حاشیه‌ای شهر مشهد در دست اقدام این معاونت است.   

به گفته صادقی، توزیع ۱۰۰ هزار بسته افطار میان خانواده‎های نیازمند مشهدی به ارزش هر بسته ۵۰ هزار تومان، شامل اقلامی نظیر شیر، خرما، پنیر، حلوا ارده و نشاسته از جمله برنامه‌های بزرگ در دست اقدام آستان قدس رضوی است. در همین راستا به همت خادمیاران رضوی، بدهی دفتری خانواده‎های نیازمند به فروشگاه‎های مواد غذایی تا سقف ۲۰۰ هزار تومان تسویه شد.

همچنین معاونت محرومیت‌زدائی آستان قدس رضوی در ابتدای شروع بحران کرونا و کمبود ماسک در کشور اقدام به تولید ماسک بهداشتی کرد. این معاونت برنامه تولید و توزیع سه میلیون ماسک بهداشتی را در دست دارد که تا کنون نزدیک به دو میلیون عدد ماسک را تولید کرده و به صورت رایگان در اختیار بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و نیز خانواده‎های کم‌بضاعت قرار داده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید