فرهنگی

سوباشی از مهم ترین مواضع راداری پدافند بود

فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق گفت: سایت رادار سوباشی از مهم ترین و موثر ترین سایت های راداری پدافند هوایی در دوران دفاع مقدس بود.

به گزارش صدای مشهد، به نقل از  روابط عمومی منطقه پدافند هوایی شمال شرق، امیر سرتیپ دوم محمدرضا معصومی فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا «ع»، ضمن گرامیداشت پنجم مرداد ماه سالروز حماسه شهدای سوباشی، در مراسم تاسوعای حسینی گفت: رشادت‌ها در سوباشی هیچ گاه فراموش شدنی نیست و ایمان و مجاهدتشان در تاریخ ماندگار خواهد بود.

امیر سرتیپ دوم معصومی با اشاره به اهمیت سایت رادار سوباشی در ایام دفاع مقدس خاطرنشان کرد: سایت رادار سوباشی در طول جنگ نقش بسیار مهم و ارزنده‌ای را در منطقه غرب داشته و به عبارتی مغز اصلی و قلب دفاعی منطقه غرب کشور بر عهده این سایت بوده است.

وی افزود: پدافند هوایی ارتش در طول دفاع مقدس توانست اطلاعات تمام حملات دشمن را از بدو شکل‌گیری آن بر روی باند و خروج از آشیانه به مراکز دفاعی ارسال کرده و موفق شوند حملات دشمن را یکی پس از دیگری خنثی کنند.

محمدرضا معصومی در ادامه صحبت‌های خود با تاکید بر اینکه شهدای سوباشی نقش مهمی در ارتقای پدافند هوایی کشور داشتند، یادآور شد: سایت رادار سوباشی یکی از نقاط مهمی بود که در طول دفاع مقدس اجازه نمی‌داد که هواپیما های دشمن به خاک ایران تعرض کنند و با قدرت در مقابل حملات دشمن ایستادگی می کرد.

فرمانده منطقه پدافند شمال شرق در ادامه گفت: سایت رادار سوباشی از مناطق راهبردی پدافند هوایی است و عملکرد این سایت راداری در دوران دفاع مقدس بیانگر اهمیت ویژه آن است. سرتیپ دوم معصومی تصریح کرد: سایت راداری سوباشی، نماد قدرت و استقامت پدافند هوایی ایران در دوران دفاع مقدس است که تا آخرین روز نبرد در برابر حملات هوایی دشمنان همچون دژی مستحکم ایستاد و از کیان کشور دفاع کرد.

معصومی با اشاره به این که بعد از جنگ تحمیلی، ارتش با استفاده از ابتکار و خلاقیت تمامی تجهیزات خود را بومی و به روز کرد گفت: امروز ارتش سر افراز جمهوری اسلامی ایران محکم و استوار پاسخگوی تهدیدات دشمن است و بصیرت کامل دارد.

سرتیپ دوم محمد رضا معصومی فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق مشهد با بیان این که امروز ارتش قدرتمند تر از گذشته و با حضور کارکنان خدوم جوان در حال ماموریت های محوله است گفت: ارتش زیر پرچم ولایت امانت‌ دار جمهوری اسلامی است و خط قرمز ارتش آرامش مردم است و در تمام صحنه‌ها از جمله بلایای طبیعی، سیل و زلزله سینه سپر کرده، ضمن اینکه اجازه نمی‌دهد کسی به خاک مقدس ایران تجاوز کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید