فرهنگی

آیت‌الله علم الهدی: نیازمند تعمیق آموزه‌های دینی در نسل جوان هستیم

ماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: امروز نیازمند تعمیق آموزه‌های دینی در نسل جوان و دقت در آموزه‌های فلسفی هستیم.

به گزارش صدای مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی روز پنجشنبه در موسسه جوانان آستان قدس رضوی افزود: امروز امور و جریانات احساسی در زندگی ما و جوانان توسعه دارد اما مطالعات مذهبی و فلسفی دینی در فرهنگ ما رایج نیست.

وی ادامه داد: گاهی دریک جمع دینی برنامه‌های احساسی پیاده می‌شود و همه با نشاط آن را دنبال می‌کنند اما بیان یک مساله در باره فلسفه دینی در حوصله‌ها نمی‌گنجد، نمی‌توان در دنیای امروز با وجود جریان‌های حاکم، تنها به جریان و ابعاد احساسی و شعاری اکتفا کرد بلکه باید نسبت به مسایل دینی به شکل عمیق پرداخته شود.

امام جمعه مشهد گفت: دینداری و تدین نسل جوان به ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان قابل تقدیر است اما این نسل در تقابل با دشمنان و در زمینه فکری آنگونه که لازم است آماده نشده که مشکل در بی حوصلگی آنان است.

وی افزود: نسل جوان در همه بخش‌های زندگی امروز کم حوصله است و این مختص به مباحث و آموزه‌های دینی نیست که لازم است در موضوع انتقال و تعمیق مباحث دینی به این مساله توجه شود.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: امروز انقلاب به عنوان یک عامل قدرت از طریق پیاده‌روی اربعین به دیگر کشورها صادر شده و دشمن نیز قدرت این پیاده روی ۲۰ میلیونی را شناخته است.

وی زیارت اربعین را یک بسته کامل برای زندگی دینی و انقلابی شیعیان دانست و گفت: اگر در اسناد دینی عنوان شده که علامت و شاخصه شیعه، “زیارت اربعین” است به دلیل اهمیت این زیارت و نقش آفرینی آن در زندگی شیعیان است.

در این مراسم آیین وداع با پیکر تازه تفحص شده شهید محمدرضا قانعی از شهدای دفاع مقدس برگزار شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید