شهریفرهنگی

شورای ترویج فرهنگ و ادب در خراسان رضوی فعال می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: در حال برنامه ریزی برای ایجاد شورای ترویج حوزه فرهنگ، هنر و ادب هستیم و همه دستگاه ها باید در این زمینه همکاری کنند.

به گزارش صدای مشهد، محمد حسین زاده در نشست صمیمی شهردار مشهد با جمعی از نویسندگان افزود: مشهد، ظرفیت بالایی در حوزه سوژه دارد و مفاخر زیادی در این شهر حضور دارند که می توان زندگی آنها را در قالب داستان، رمان و خاطره منعکس کرد تا این کتاب ها به برند مشهد تبدیل شوند.

وی اضافه کرد: یکی از اتفاقات مرسوم در غرب، تولید کتاب تجربیات مدیران است و بسیاری از مدیران شرکت های بزرگ خاطرات و تجربیات خود را در قالب کتاب منتشر می کنند اما این امر تاکنون در ایران رخ نداده و امیدوارم شهرداری مشهد پیشران این موضوع باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: نویسنده، دغدغه نوشتن دارد و ناشر باید در ترویج آن تلاش کند اما متاسفانه ناشران، نویسندگان را اذیت می کنند و برزخِ پاسخ ناشر را همه نویسندگان به خوبی درک می کنند که در تلاش برای بر طرف کردن این مشکل هستیم.

حسین زاده افزود: رتبه بندی کتاب ها وظیفه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است، ماهیت کتاب نخستین چیزی است که آن را به چاپ دوم و سوم می‌رساند اما به دلیل نبود امکانات تبلیغی و ترویجی، یک کتاب خوب به درستی معرفی نمی‌شود.

وی ادامه داد: سرمایه اصلی هر سازمان، نیروی انسانی آن است اما سرمایه اصلی شهرداری نیروهای دانشی آن است به همین دلیل باید مدیریت دانش در این مجموعه انجام شود.

شهردار مشهد نیز در این نشست گفت: از ایده طراحی کتابی تحت عنوان تجربیات مدیران شهرداری، استقبال می‌کنیم و در صورت خلق چنین کتابی با سرمایه عظیمی مواجه خواهیم شد که می‌تواند راهنمای بسیار خوبی برای سایر مدیران باشد.

سید عبدالله ارجائی افزود: انقلاب اسلامی به تاسی از اسلام برای کار علمی ارزش قایل است و اگر ادعای مذهبی بودن و انقلابی بودن داریم باید رفتاری متناسب با مبانی اسلام داشته باشیم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: در منظومه فکری مقام معظم رهبری به تفکیک سه حوزه تولید آثار خوب و مفید، ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و تبلیغ و نقد کتاب وجود دارد که باید بر آن متمرکز شویم.

حجت الاسلام علی اکبر سبزیان افزود: تولید آثار خوب و مفید، نقش مهم و موثری دارد، اسلام پرچمدار کتاب و کتابخوانی است و اگر کتاب خوب را درست معرفی کنیم تاثیرگذار خواهد بود.

وی ادامه داد: همچنین باید به حوزه ترجمه نیز توجه بیشتری شود که در حال حاضر این حوزه مغفول مانده است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: نویسندگان باید در نگارش آثار خود به نیاز مخاطب نیز توجه کنند و ما هم از کتابهایی حمایت خواهیم کرد که سبب بهبود زندگی مردم شود.

۵۰۰ نویسنده صاحب کتاب و عضو صندوق اعتباری هنر در خراسان رضوی فعالیت می‌کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید