اسلایدرسیاسی

بنی‌هاشمی: هیات‌های اجرایی باید از جناح‌های مختلف باشند

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در خراسان رضوی گفت: فرماندار همواره هیات اجرایی را از معتمدان شهر انتخاب می‌کند، در حالی که هیات‌های اجرایی باید از جناح‌های مختلف نه اینکه یک‌دست باشند.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در خراسان رضوی گفت: فرماندار همواره هیات اجرایی را از معتمدان شهر انتخاب می‌کند، در حالی که هیات‌های اجرایی باید از جناح‌های مختلف نه اینکه یک‌دست باشند.

محسن بنی‌هاشمی اظهار کرد: سابقه انتخابات نشان می‌دهد که فرمانداری در اجرای به موقع برگزاری انتخابات تمهیدات لازم را انجام نمی‌دهد، یعنی در مواردی مسئولان صندوق‌ها را به موقع به محل اخذ رای اعزام نمی‌کنند که این در ابتدای کار است. برخی صندوق‌های اخذ رای به جای اینکه ساعت ۸ صبح شروع به رای‌گیری کنند، ساعت ۹ یا ۱۰ شروع می‌کنند، نه اینکه همه صندوق‌ها اینگونه باشد اما تعدادی اینگونه است که باعث ناراحتی مردم می‌شود.

فرمانداری وظیفه قانونی خود را انجام دهد

وی افزود: در وسط کار نیز تعدادی از صندوق‌ها تعرفه کم می‎آوردند، در حالی که تعرفه در فرمانداری موجود است اما در آن صندوق تعرفه کم می‌آید و فرمانداری این تعرفه‌ها را نمی‌رساند که در نتیجه مردم معطل شده، ناراحت می‌شوند و از پای صندوق باز می‌گردند. این وضعیت در هر دوره وجود داشته است. فرمانداری در مقام اجرا به علت ضعف اجرایی صد در صد وظایف قانونی خود را اجرا نمی‌کند و این هم به انتخابات و هم به مردم صدمه می‌زند.

بنی‌هاشمی بیان کرد: ما به عنوان احزاب توقع خاصی از فرمانداری نداریم که بخواهد کاری غیر از وظیفه قانونی خود انجام دهد اما توقع داریم که همان وظیفه قانونی خود را انجام دهد. این وظیفه هر دوره از ابتدای انقلاب تاکنون کم و کسری داشته اما تا جایی که ممکن است این کم و کسری را نداشته باشد یعنی همه موارد آماده و منظم باشد که این یک قسمت کار است.

هیات اجرایی باید از جناح‌های مختلف باشد نه یک‌دست

این فعال سیاسی اصولگرا گفت: قسمت دیگر کار هیات اجرایی است. فرماندار همواره هیات اجرایی را از معتمدان شهر انتخاب می‌کند، در حالی که هیات‌های اجرایی باید از جناح‌های مختلف باشند نه اینکه یک‌دست باشند. اگر هیات اجرایی یک‌دست باشد، در برگزاری انتخابات و نتیجه آن تفاوتی حاصل نمی‌شود، نه برنده‌ای، بازنده و نه بازنده‌ای برنده می‌شود، تنها فرمانداری در معرض تهمت قرار می‌گیرد که جناحی برخورد کرده، بنابراین بهتر است که فرماندار در انتخاب افراد هیات اجرایی از همه جناح‌ها، افراد مورد اعتماد و سرشناس را انتخاب کند که نظارت کنند و همه مطمئن باشند که کار به خوبی انجام می‌شود.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در خراسان رضوی با بیان اینکه مساله دیگر سر صندوق‌های رای است که اختلاف ایجاد می‌شود، عنوان کرد: اگر قرار باشد که نماینده‌های فرماندار ضعیف و یک‌دست انتخاب شوند، در صندوق‌های رای با نمایندگان شورای نگهبان اختلاف پیدا می‌کنند. فرمانداری باید در انتخاب نماینده‌های فرماندار در سطح کل صندوق‌ها افراد کارکشته، مدیر و مدبر ارسال کند که یک‌دست و از یک جناح نیز نباشند، بلکه از همه افراد انتخاب کند.

وی ادامه داد: انتخابات مربوط به همه مردم است، وقتی در تمام مدارس یا مساجد برگزار می‌شود و مکان گزینشی نیست، افراد نیز نباید گزینشی باشند.

بنی‌هاشمی اضافه کرد: این کلیاتی است که اگر فرمانداری‌ها رعایت کنند، هم انتخابات‌ها بهتر انجام می‌شود، هم مردم اعتماد می‌کنند و هم جناح‌ها به جان هم نمی‌افتند که به هم تهمت بزنند و قدرت فرمانداری تثبیت می‌شود.

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به اینکه انتخابات متعلق به مردم است و افرادی که امین مردم هستند باید انتخابات را به گونه‌ای برگزار کنند که آنان احساس امنیت کنند، تصریح کرد: اینکه چه کسی از صندوق رای بیرون می‌آید به مردم مربوط می‌شود. تجربه نشان داده که فرمانداران، هیات‌های اجرایی و ناظران شورای نگهبان قادر نیستند رای مردم را تغییر دهند اما اگر به صورت جناحی یا ناقص عمل کنند، مردم را اذیت کرده و به انتخابات صدمه زدند، وگرنه نتیجه فرقی نمی‌کند.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در همه انتخابات‌ها اینگونه است، چه مجلس، چه ریاست‌جمهوری و چه شورای شهر، دستگاه‌های اجرایی و نظارتی قادر نیستند رای مردم را تغییر دهند و تنها اگر درست عمل نکنند، آن دستگاه خود را نزد مردم بدنام می‌کند./ایسنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید