اسلایدراقتصادی

اجاره دادن خانه‌ به مسافران در مشهد ممنوع است

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: اجاره خانه‌ شخصی به مسافران در مشهد ممنوع است و خانه‌های شخصی مسافرپذیر در مشهد شناسایی می‌شوند و با آنها برخورد قانونی خواهد شد.

به گزارش صدای مشهد، یوسف بیدخوری افزود: خانه‌های شخصی که به صورت غیرقانونی اقدام به پذیرش مسافر در کلانشهر مشهد نمایند با توجه به شیوع بیماری کرونا و حساسیت و اهمیت موضوع، شناسایی و با مالکان آن بدون اغماض برخورد می‌شود.

وی ادامه داد: طبق تصمیم‌گیری ستاد مقابله با کرونا در این استان، اسکان مسافران در واحدهای غیر رسمی از جمله مدارس، کمپ‌ها و زائرسراهای‌ دولتی ممنوع شده و فقط اقامت در واحدهای رسمی شامل هتل، هتل‌آپارتمان و مهمانپذیر آن هم با الزام رعایت اصول بهداشتی و دستورالعمل‌های وزارتخانه‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امکان‌پذیر است.

وی گفت: با توجه به اهمیت موضوع، تیم‌های بازرسی این اداره کل با کنترل بیشتر اوضاع، خانه‌های شخصی را که اقدام به اسکان مسافر در این شرایط می‌کنند شناسایی و با معرفی آنها به اداره اماکن نیروی انتظامی نسبت به پلمب و برخورد با مالک اقدام می‌نمایند.

استان خراسان رضوی با برخورداری از ۲ هزار و  ۵۰۰ واحد و تاسیسات گردشگری رتبه نخست کشور را در این زمینه دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید