اسلایدرفرهنگی

ایجاد اشتغال اولویت اقتصادی آستان قدس رضوی است

تولیت آستان قدس رضوی گفت: اولویت اقتصادی این آستان، ایجاد اشتغال و حمایت از بخش خصوصی است.

به گزارش صدای مشهد، حجت الاسلام احمد مروی روز شنبه در مراسم آغاز بهره‌برداری از بخش تولید نخ‌های ظریف و شانه‌شده پنبه‌ای شرکت نخریسی و نساجی خسروی خراسان در شهرک صنعتی خیام نیشابور افزود: در حوزه‌هایی که بخش خصوصی قدرت ریسک‌پذیری کمتری دارد آستان قدس رضوی ورود پیدا کرده و راه را برای این بخش هموار می‌کند.

وی اظهار داشت: همان طور که معظم رهبری در دیدار با کارآفرینان تاکید کردند که دستگاه‌های دولتی، رقیب بخش خصوصی نباید باشند این مساله به طور جدی مورد توجه آستان قدس رضوی هم قرار دارد و در هر حوزه‌ای که بخش خصوصی ورود پیدا کند ما از آن حوزه خارج می‌شویم.
تولیت آستان قدس رضوی گفت: سیاست آستان قدس رضوی ورود به حوزه‌هایی با امکان ایجاد اشتغال بیشتر بوده و تنها درآمد مدنظر نیست و اگر سود کمتر هم بود اشکال ندارد به نحوی که اگر در جایی سرمایه‌گذاری با سود کمتر و فرصت اشتغال‌زایی بیشتر باشد برای ما نسبت به طرح‌های با سود بیشتر و اشتغال کمتر اولویت دارد.
مروی افزود: در بخش خصوصی هم ما کمک‌کار بوده و هیچ‌گاه رقیب نیستیم و در حوزه‌های که اختیارات، امکانات، تجربه و دانش داریم در اختیار بخش خصوصی قرار می‌دهیم که در حوزه کشاورزی این اتفاق افتاده است.
وی ادامه داد: آستان قدس رضوی برای کشاورزان دوره های آموزشی و مشورتی برگزار کرده و در برداشت و فروش محصول نیز همکاری‌های لازم انجام می‌شود تا سود خوبی داشته باشند اما در سایر حوزه‌هایی که بخش خصوصی قدرت مانور کمتری دارد و نمی تواند برای تولیداتش بازار پیدا کند به دنبال این هستیم به آنان کمک کنیم.
تولیت آستان قدس رضوی گفت: سال گذشته در راستای ایجاد رونق تولید فعالیت‌های بخش کشاورزی و دارویی آستان قدس رضوی توسعه یافت و طرحی که امروز به بهره‌برداری رسید مربوط به سال قبل بوده که سرمایه‌گذاری و مقدمات آن انجام شده بود ولی به خاطر شیوع کرونا برگزاری مراسم آغاز بهره‌برداری از آن به تعویق افتاد که امروز انجام شد.
مروی افزود: همان طور که در راستای ایجاد رونق تولید متخصصان ما در بخش کشاورزی، صنعت و دارو توفیقات خوبی داشته‌اند برای تحقق جهش تولید در سال جاری هم برنامه‌ریزی شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید